Hoi allemaal,
Loda zit niet lekker in haar vel. Vanmorgen kwam mijn holistische hoefsmid en die heeft aan haar darmen gevoeld en dat vond ze niet fijn. Volgens hem zijn het de bacteriën die vanuit de blindedarm in het bloed komen, die ervoor zorgen dat ze ook niet lekker loopt(ze maken de hoeflederhuid en de hoefzool gevoelig). Nu moet ik Silsterk, zuurdesembrood en olijfolie geven. Omdat ze nu nog geen echte krampen heeft, kon de dierenarts volgens hem ook niet echt veel doen voor Loda. Ik moet het dus even erg goed in de gaten houden! Loda eet ook niet meer zoveel en omdat het straks (einde van deze week) zo koud wordt wil ik haar eigenlijk een beetje helpen zodat ze niet nog meer energie verliest aan het zich warm houden. Haar wintervacht is wel echt lekker dik en tot nu toe heb ik niet het idee dat ze het koud heeft of iets dergelijks. Maar het kost natuurlijk wel energie die ze misschien nodig heeft om zich warm te houden, die ze nu dus even in mindere mate heeft.
Ik ga ook kijken of ik haar vanaf morgen in ieder geval een paar dagen de gehele dag permanent kan bijvoeren en dat ze apart (naast de kudde met mpgelijkheid tot neuzen)staat zodat ze de tijd heeft om rustig te eten zonder dat het al opgegeten is.
Nu is mijn eigenlijke vraag: zou het handig zijn om een deken om te doen (gewoon een regendeken, dat helpt misschien nét dat ene beetje of is dat antropomorfisme dat een lekkere deken zal helpen) de aankomende dagen omdat het zo gaat vriezen of zouden jullie haar gewoon zo laten staan zonder deken?
Indien het niet snel beter wordt, zal ik ook de dierenarts bellen natuurlijk!
Bladwijzers