Hoi allemaal,
Loda heeft linksvoor een wat ingekrompen staal sinds augustus denk ik (is dit dan eigenlijk al beginnende rotstraal?). Ze heeft er geen last van maar omdat het steeds natter wordt wil ik dat wel even in de gaten houden.
Rechtsvoor wordt de witte lijn steeds minder stevig en er zitten na het wandelen over het erf (we hebben asfalt met van die kleine dsteentjes op het erf) redelijk vaak steentjes in. Ik merk ook dat ze op een ander deel van het erf (met zand, d en iets grotere scherpere steentjes steeds ietsjes wat gevoeliger gaat lopen. Dit heeft ze wel al van het begin gehad, sinds dat ik haar heb want het is gewoon niet zo'n fijne ondergrond.
Ik spuit haar zolen en stralen in met een dettol oplossing met water tegen het doden van de bacterieën, zodat er geen rotstraal komt en ik heb het vandaag maar ingeteerd, de binnenkant van haar hoef, om het tegen het water te beschermen.Nu is mijn vraag eigenlijk: heeft deze groter wordende hoefgevoeligheid te maken met de toename aan regen en blubber (ik denk van wel, toch)?
En hebben jullie hier ook mee te maken en wat doen jullie hier aan?
Bladwijzers