Hallo allemaal!
Met Easy(rbi) heb ik al veel vooruitgang geboekt in touch it. Hij word steeds nieuwsgieriger en wanneer ik hem nu ergens naar toe leid gaat hij niet erboven in zichzelf gekeerd staan wezen maar gaat hij even snuffelen.
De volgende stap is put your foot on something. Dit is mij echter nog niet gelukt. Ik heb een mooie boomstamblok in de paddock die niet al te hoog is. Easy doet nog steeds net of het ding er niet is. Ik kan me niet voorstellen dat hij hem eng vind want hij ligt al 2 maanden in de paddock en hij moet er altijd langs als hij wil gaan drinken.
Ook heb ik al vaker met hem bij het blok geprutst. Stapje voor stapje erheen resulteerd steeds in een stap erlangs in plaats van erover of erop. Hij word dan wel heel nieuwschierig en gaat me dan erg vragend aankijken omdat ik de hele tijd aan het meedraaien ben zodat ik recht tegenover hem blijf met het blok tussen ons in.
Ook heb ik al vaker z'n voetjes 1 voor 1 erop gezet en dan even geaaid. Vervolgens zet Easy er nooit kracht op en haalt ze er weer af. Dit gaat verder niet heel erg gehaast dus het lijkt me dan niet een vertrouwens issue.
Hoe start ik nu met put your foot on something. Easy bied ook niks aan wat er op lijkt en wanneer ik het bij een boomstam vraag stapt hij er altijd overheen(dan kan hij weer wel met z'n buik erboven staan).
Iemand tips?
Bladwijzers