Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Pavo Summerfit...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Pavo Summerfit...

Wie gebruikt dit al? Of evt de 'aurakoeken' ?

Ik was gister bij Divoza (nee, niet om een nieuw setje te kopen ) en na even rekeken bleek de summerfit gewoon goedkoper dan brok voeren. Zeker als paard straks op een meer-dan-voldoende grasweide staat.

En sinds ik 3 weken geleden ben gestopt met brok voeren, heeft hij plotseling mok gekregen. Geen idee of dat samenhangt, maar iemand riep dat mok ook zou kunnen komen door vitaminegebrek.

Vanaf zaterdag ga ik hem een halve koek per dag voeren, vergelijkbaar met 1 kilo bix.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: Pavo Summerfit...

Hoi Eveline,

Ik gebruik niet de Summerfit, het gaat om de mok-kwestie:

Ik ben juist 3 weken geleden begonnen met Ponybrok van Subli, juist omdat daar méér vitaminen en mineralen en sporenelementen inzitten dan gewone brok en nou heeft hij mok gekregen!

Weet jij het nou nog?

Misschien is het een huidreactie op het weer, komt meer voor, dat ze juist mok krijgen in een hete, droge periode.

Zou je je bevindingen met de koeken hier op willen schrijven s.v.p., ik zat er ook al over te denken dat te gaan voeren als de ponybrok op is die ik nu nog heb staan.

Grtjs, Suzanne.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Pff, het kan ook best komen door de droge hete periode. Dat was iig vorig jaar het geval. Door een wondje in zijn kootholte heeft hij toen mok gekregen terwijl hij bij Frans en Ilona stond.

Het zijn ook alleen zijn benen met ROZE huid die nu mok hebben. Misschien in combinatie met verbranding, want zn neus is ook verbrand.

Ben direct begonnen met mokzalf, maar die helpt maar weinig. Volgende week heb ik mn 'wondermiddeltje' weer in huis, dus dan zal het wel snel weg zijn.

Ik heb ook nog ponybrok staan, en zelfs nog granenmix. Maar doordat hij nu rond genoeg is, voer ik dat niet meer bij.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik weet niet zo heel veel over mok, maar ik kreeg mijn paard met gigantische mok op drie benen. Iemand zei toen dat ze het altijd op de witte benen krijgen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ze zeggen idd dat paarden het sneller op witte benen krijgen, maar heeft shaf niet 4 witte benen?

Maar dat het te maken heeft met vitamines of mineralen dat weet ik niet. Maar het verbranden kan idd erbij helpen, de huid is toch beschadigd en als daar bacterien in komen? Is het natte of droge mok?

Tot nu toe heb ik de beste reacties gehoord over tea tree olie. Dit ontmet en verzorgt de huid.
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

pasterza
    Guest

Mok ontstaat niet door invloeden van buitenaf maar vanbinnenuit door een slechte stofwisseling. Het is een reactie op 'vervuild' bloed. Het lichaam probeert zich op deze manier te ontgiften.
    Het insmeren van deze plekken met de meeste mokzalven die te verkrijgen zijn zorgen ervoor dat het symptoom zou kunnen verdwijnen maar pakt de oorzaak niet aan.
    Vervuild bloed kan o.a. ontstaan door een overschot aan eiwitten, chemicalien (o.a. in voer, shampoo's, anti-klit e.d.) ontwormpasta's, een minder goed functionerende lever/nieren,

Vermijd mokzalven met chemische ingrediënten, beter is om een natuurlijk zalfje te gebruiken én vooral de oorzaak weg te nemen.
    Tegen mok & onderbeeneczeem (belsen):
    * 50 ml koudgeperste olijfolie
    25 druppels tea tree olie
    25 druppels citroenolie
    Dit alles mengen en 2 x daags aanbrengen.
    * Groene klei aanbrengen, na 20 min. verwijderen. Dit omdat de klei alle rotzooi uit de 'wond'haalt en als je het te lang laat zitten zou het weer trug in de 'wond' komen. Dit ook 2 x daags aanbrengen.

Als het van vervuild bloed zou komen, zou het dan ook zinvol zijn om bij mok knoflooksnippers bij te gaan voeren?

pasterza
    Guest

Op zich wel, maar laatst hoorde ik iets over dat knoflook een soort van bloedarmoede zou kunnen veroorzaken bij paarden Weet iemand daar iets meer over?

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

http://www.equisearch.com/care/nutrition/eqgarlic528/

Dit artikel stond nogsteeds in mn favo's. Verder als je googlet op garlic en horses kom je al een hel eind.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Shaf heeft het inderdaad alleen aan zijn witte benen
    dat wil zeggen: hij heeft een witte hoef aan die benen en de huid onder de vacht is roze (ehh, welke vacht? in de zomer is hij op sommige plaatsen vrijwel doorschijnend) bij de andere 2 benen is het zwart.

Vorig jaar ontstond de mok in de kootholte na een wondje, terwijl hij bij iemand logeerde. Wel was het toen ook in een periode dat het erg warm en droog weer was.

Deze keer was ook zijn neus verbrand door de zon en tegelijk kreeg hij dus die mok. Het is droge mok trouwens. (hihi, wat wil je met dit weer )

Maar dat nooit door invloeden van buitenaf komt, lijkt mij sterk... Het is namelijk ook gewoon door invloeden van buitenaf weer weg te krijgen...

Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Hey,

Van mok ken ik ook niet zoveel, alhoewel Oliver het ook al gehad heeft.

Maar wat de pavo summerfit koeken betreffen, hij heeft 2 maanden op enkel gras en elke dag een vitaminekoek gestaan, en ik moet zeggen .. hij heeft er nog nooit zo goed uitgezien !

Alleen twijfel ik of ik binnenkort niet terug zijn onderhoud mengeling zou geven, er staat nog wel gras, maar niet voor heel de winter.
    En ik weet niet of dat ene koekje wel genoeg is om gezond die koude winter te doorstaan
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Met onbeperkt ruwvoer en een speciale liksteen doen die van ons het zeker niet slecht. Ze komen er even gezond door als met de zomer, hoor!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Een paard bij ons op stal heeft juist mok gekregen na het geven van een vitaminesupplement. Ik heb zelf dus het idee dat je ze juist vervuilt door het toevoegen van extra vitaminen ! Ook voor knoflook toedienen ben ik niet zo'n voorstander. Gewoon goed hooi en voor het idee 2x daags een halfje Havens muesli. Dat is mijn manier van voeren.

Wij zijn in de gelukkige omstandigheden met een strand in de buurt, dus met een paard met mok gaan we gewoon even naar het strand !

Oh die van mij heeft net mok opgelopen door een natte ondergrond vrees ik en hij kreeg niks bijgevoerd. Vanaf vandaag ga ik summerfit koeken voeren die ik EINDELIJK kon kopen hier in de buurt. Eens kijken of het nu minder wordt....
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Mijn Haflinger kreeg afgelopen juni flinke mok en wat bultjes, terwijl de wei hardstikke droog was. Al snel ben ik toen gestopt met al het voer dat ze niet eerder kreeg (op onze oude stal), dus geen brok, kuil en Summerfit koeken. De mok werd toen minder, de bultjes verdwenen. Na een paar weken weer met de koeken begonnen, en ook de mok en de bultjes kwamen weer even hard terug. Toen ik dat merkte ben ik meteen weer gestopt.
    Een paar weken geleden was er iemand op stal die werkt met de Lecher-antenne en de biosensor, die heeft Sheril doorgemeten, en daar kwamen de Summerfit-koeken erg negatief uit. De rest van het voer, waaronder ook kuil en lucerne, was prima, maar de koeken (en trouwens ook zeewier) mag ze echt niet hebben. Ook voor de Welshpony waren ze erg slecht, voor het NRPS-paard waren ze neutraal. Erg vreemd, terwijl ze juist voor ponies gemaakt zijn, kunnen de ponies op onze stal er dus helemaal niet tegen…

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten