Oorspronkelijk Geplaatst door
Pocalover
Hoi Chendo,
Welkom op dit forum.
Ik weet te weinig van paarden om te kunnen oordelen over je verhaal. Dat er geen stress vrij komt bij een TAP wil ik echter wel bestrijden.
Het filmpje op de website toont dit beeld.
Jouw verhaal zegt dat het paard bij voldoende endorfines door zijn benen zakt. Hier zie ik, de tijd bij het filmpje is zichtbaar dus je kunt het keer op keer afspelen, zoals ik vanavond deed, dat het paard zich om hoog gooit, als laatste strubbeling en dan door de aanhoudende teugel positie alleen maar op de grond kan vallen.
Dit veroorzaakt in IEDER GEVAL (onomstreden) fysieke stress. Een paard laat zich in de natuur niet vanuit de lucht op de grond vallen. Die zakt rustig door zijn benen. Mijn chiropractor zou mij ten alle tijden afraden dit bij mijn paarden te doen, dat weet ik 100 procent zeker.
Ik denk dat fysieke stress gepaard gaat met mentale/emotionele stress.
Nogmaals, ik voer GEEN discussie over HH, over alles wat je hier ten tafel brengt. Mijn kennis niveau is daarvoor niet hoog genoeg.
Ik bestrijd - 100 % - discussie overbodig - dat er geen stress plaats vindt bij een TAP.
Of het nodig is om altijd stress te voorkomen weet ik ook niet hoor. Dus ik stel ook niet dat stress fout is. Ik stel wel dat hier zeker sprake is van stress.
Groetjes
Roos
Bladwijzers