Als ik met Wientje gymnastiek (en da's niet zo vaak) merk ik dat ze het echt heel erg stom vindt.
Normaal is ze erg meegaand en zelfs als het niet leuk is, doet ze nog wel mee. Protest van haar zonder aanwijsbare reden ben ik iig helemaal niet gewend. Bij het gymnastieken kan ik maar geen aanwijsbare reden vinden.
Wien begint inmiddels echt hard te protesteren; te stampen en te schrapen, hoofdbeuken uitdelen. Bijna shocking!
Ik geloof niet dat het echt moeilijk is, we zijn nog heel erg basic bezig. Het enige wat we doen is op de cirkel lopen met hoofd laag, en wanneer haar binnenachterbeen niet genoeg ondertreedt kriebel ik dat met een zweepje (= erg weinig). Ik heb het in stukjes gehakt; op de cirkel met hoofd laag is geen protest. Achterbeen kriebelen met zweepje is geen protest. De combinatie daarvan is blijkbaar een heel erg chagrijnig paard.
Op beide zijden doen we 3/4 rondjes. Eerst de ene zijde, dan gaan we iets anders doen, daarna de andere zijde.
Wat (nog) niet heeft gewerkt;
-grotere/kleinere rondjes (makkelijker/moeilijker)
-andere oefeningen zonder cirkel (moeilijker)
-voedselbeloning
-langer bezig zijn (negeren)
-zonder kaptoom
-niet in de bak
-geëxperimenteerd met mijn eigen houding ed
-hele tijd niet gymmen
-hele tijd wel gymmen..
Op 't moment besteed ik aan het protest zelf weinig aandacht en maak gewoon de rondjes af. Ik probeer zonder protest te eindigen.
Volgende week is er weer een les van lesjuf, dus daar kan ik ook de vraag stellen. Lesjuf is alleen on-Parelli, dus wil ik heel graag ook andere meningen horen.
Op deze manier word gymnastieken niet echt leuker zegmaar. Heeft iemand een idee?
Bladwijzers