Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Paarden in de blubber en zand, wat een commentaar..:(

Re:Paarden in de blubber en zand, wat een commentaar..:(

Ik vind het ook een goed idee eigenlijk. Punt is dat de RSPCA op Animal planet af en toe met van die indianenverhalen komt dat paarden niet buiten kunnen staan in de regen. Verdere info ontbreekt dan. Er wordt niet verteld dat als er beschutting is b.v. het juist heel goed is voor het welzijn van het paard. Gelukkig zijn ze in Nederland wel steeds meer aan het promoten dat een paard graag in de wei staat. De dierenbescherming heeft dat volgens mij vorig jaar opgepakt samen met Anky van Grunsven.

Maar zo'n bord aan het hek lijkt mij een heel goed plan.

Nou doe dan niet de dierenbescherming, die hebben toch geen idee waar er op gekeurd moet worden
    Wij hebben het een paar jaar geleden met ze aan de stok gehad, omdat onze paarden buiten stonden in de winter. Terwijl het regende, en ze hadden geen deken op en ze moesten he-le-maal naar de stal lopen voor water
    Dierenbescherming die controles uitvoeren zijn gewoon wat hobbyisten zonder verstand van zaken, en hebben ook helemaal geen bevoegdheden. Alleen de LID en AID heeft dat, maar die kunnen je ook moeilijk straffen als je paard eten en drinken heeft en niet halfdood is.

Overigens snap ik het commentaar wel. Het zal wel reuze natural zijn om je paard buiten te houden, maar als hij daarom tot z'n knieën in de bagger wegzakt denk ik niet dat hij daar blij mee is. Behalve dat het er niet fris uitziet, geloof ik ook niet dat het erg veilig of fijn voor een paard is.
    Modder en bagger kan wel natte mok veroorzaken trouwens, ik meende dat dat nog pijnlijker is dan gewone (schurft)mok.

Ik zou kijken of je zand storten kunt, of betegelen, of rubbermatten of betonplaten neerleggen kan. Meeste kan je gratis van MP halen.

De dierenbescherming bestaat grotendeels uit vrijwilligers die alleen een opleiding dieren EHBO krijgen dus ze hebben inderdaad weinig verstand ervan. Alleen de inspecteurs zouden meer kunnen weten.
    www.niettevermijden.com

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ook als je paarden niet in de blub staan krijg je helaas commentaar. Die van mij staan op het land en dat is voor 3/4e droog ze hebben geen schuilstal. Ik sta op een pensionstal met meer dan 100 paarden en helaas dus een nog groter aantal bijbehorende mensen.

Een van de vaders mag graag ongevraagd advies verlenen en die maakte me vorige week met die storm eigenlijk uit voor dierenbeul.
    Haal die paarden toch naar binnen....ik lig snachts ook het liefste in een warm bedje etc etc. Ik heb al 40 jaar ervaring met dravers...bla bla bla.
    Ik werd "lichtelijk" geirriteert en zei ach ja dan verschillen we van mening. Antropoformisme zoek maar op in het woordenboek.

Natuurlijk vond ik het ook niet ideaal om ze met die storm terug in het land te zetten (met regendeken), maar dit gevoel heb ik maar een paar dagen per jaar. Dan kies ik toch nog altijd niet voor 's nachts de hele winter op stal.
    Als je eigen ideeen hebt over huisvesting van dieren dan moet je ook voorbereid zijn op commentaar helaas. Briefje ophangen met een uitleg (met een beetje humor erin) is helemaal nog niet zo'n gek idee.

Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    55
    Dagboek Berichten
    14

Zolang ze een droog plekje hebben, waar de modder om hun benen weer op kan drogen, is er niet veel aan de hand.
    Ligt er misschien ook aan of ze veel koothaar hebben, waardoor het niet makkelijk opdroogt. Onze Walkers en Mangalarga's hebben eigenlijk vrijwel geen kootlok. Ze staan 365 dagen per jaar op de wei met inloopstal. En ook hier in Frankrijk verandert de harde kleigrond in de winter in een grote blub-bende.
    Om in de inloopstal te komen, moeten de paarden door de blubber. Rondom de ruif hebben we in een droge periode kiezels gestrooid om de ergste blub tegen te gaan. Ze komen in de winter eigenlijk alleen in de stal, omdat daar ook hooi is. In de zomer met veel vliegen en hete zon, staan ze vaker binnen.
    We kunnen vaak aan de paarden ook zien of de regen een kleine bui is of een hele dag gaat duren: voor een korte bui komen ze nog wel eens naar binnen rennen. Bij langere tijd regen blijven ze gewoon buiten; worden toch een keer nat, dus kun je net zo goed buiten blijven..
    Toen wij in NL onze eerste Walkers net hadden en ze lekker in een inloopstal met paddock stonden, kwam er ook een buurman zonder verstand van paarden vertellen dat ze zielig waren. Ze stonden namelijk in een miniscuul laagje sneeuw buiten zonder deken... Onze andere buren hadden dressuurpaarden 24 uur binnen staan met drie dekens op, omdat ze geschoren waren. We hebben hem toen verteld dat onze paarden het veel fijner hadden dan die van de buren en dat ze heus wel binnen zouden gaan staan als ze het te koud zouden hadden want de staldeuren stonden open.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Bij ons stonden de paarden vandaag overdag buiten in de blub tot aan de knie op bepaalde delen. Die delen mijden ze en ze gaan op het droge gedeelte staan grazen. Dat was perfect totdat.... ik ze naar de paddock wilde hebben, geen van allen zagen ze het zitten om door de blub heen te gaan...

Bedankt voor jullie reacties
    Ik weet nog niet precies wat en hoe ik het ga doen, maar jullie tips hebben zeker geholpen.
    groetjess!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten