Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: vraag naar en prijs van PP pension?

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Ja, ik denk als je het uit gaat rekenen dat het niet meevalt, het lijkt altijd een leuke bijverdienste maar je moet er veel voor doen, en in de winter als de waterleiding bevriest en je op een andere manier aan water moet zien te komen, in de regen met de kruiwagen door de blub trekken dat soort dingen allemaal.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Whoopie, ik denk dat je het goed verwoord.
    Hier zijn er genoeg die 250-300 euro per maand stalling betalen, maar dan met alle luxe erbij.

    Ik heb overigens drie pony's lopen en ben toch minimaal 1,5 uur kwijt met de verzorging, dus voeren, mesten, vegen, etc.
    Dat zul je idd wel moeten berekenen. Daarnaast is het niet zo groot, dus zul je genoeg bij moeten voeren.
    Allemaal wel dingen om rekening te houden.
    Al zullen er wel liefhebbers zijn voor een PP.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #18
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Goirle, noord-brabant
    Berichten
    305

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    We hebben nu onze pony's ook op een wei staan waar ikzelf alles doe, dus ik weet hoeveel tijd het kost en hoeveel kou je ondertussen kan lijden . Maar de eigenaar is koeienboer en heeft geen flauw idee van paarden (naar eigen zeggen en ik geloof hem helemaal wat dat betreft ) dus hij heeft grond en stalletjes maar zoekt er verder geen tijd aan te besteden terwijl hij er toch wel een bepaald bedrag per maand voor wil hebben.
    Dat deze combi niet gaat werken snapt hij nog niet maar dat ga ik hem wel even duidelijk maken , mocht hij niet voor rede vatbaar zijn wat dat betreft dan huur ik gewoon mijn eigen stalletjes en laat ik hem al het verdere werk doen (niet verkeerd bedoelt hoor want als mens is hij echt aardig).
    Qua stalprijs zou ik idd onder de 200,- want daar zijn er idd al genoeg van maar het moet ook niet zo zijn dat ik er geld bij moet leggen om heel het werk op mijn nek te kunnen nemen

    Natuurlijk kan ik altijd nog de ene helft als PP inrichten en de andere als "gewone" weilandjes voor degene die hun paardje echt 's nachts op stal willen hebben. Het belangrijkste is idd, zoals Whoopie al zei, dat je gewoon een klein groepje mensen hebt die de neuzen in dezelfde richting hebben en ik weet vrijwel zeker dat de eigenaar daar echt niet naar kijkt, die vult gewoon zijn boxen.
    Groetjes ingrid

  4. #19
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Ingrid ik bedoelde mijn opmerking niet richting jou hoor alsof je niet weet hoeveel werk het is, maar meer dat anderen er vaak zo over denken en daarom ook niet altijd bereid zijn om wat meer geld te betalen. Ik hoor mensen vaak zeggen als iemand een pensionstalling erbij heeft, die verdient lekker extra maar ik denk over het algemeen vooral als het kleinschalig is dat het niet echt uitkan, je moet het vooral ook leuk vinden en toch al het land hebben , dat soort dingen.

    Ik hoop voor je dat je het rond krijgt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #20
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Goirle, noord-brabant
    Berichten
    305

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Mijn opmerking daarover was er eigenlijk één in het algemeen en niet ter verdediging van :lol:. Maar wat je zegt klopt idd een pensionetje erbij runnen is in de ogen van veel mensen snel geld verdienen met bijna niets doen, vrees dat "mijn" boer er ook zo over denkt.
    Komende week gaat iig de beslissing vallen, tot die tijd moet ik nog veel uitzoeken (verzekeringen e.d.). Ik hou jullie op de hoogte :lol:
    Groetjes ingrid

  6. #21
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Als je een stalling begint, zou ik kiezen voor 1 soort filosofie: OF een PP OF 'snachts op stal. Anders moet je dubbele voorzieningen hebben en bezorg je jezelf dubbel werk. Het is voor de samenwerking met de pensionklanten makkelijker als ze een dezelfde soort visie hebben. Hier spreekt de ervaring. Als je kiest voor PP, is het wel handig om een box te hebben voor noodgevallen.
    Een goede verzorging in een PP kost ook tijd en goede voorzieningen. Wat dat betreft hoeven klanten niet te verwachten dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker niet als het volpension is en goed hooi gevoerd wordt. De doelgroep is voor PP kleiner, maar de liefhebbers hebben ook minder keus. Als je ook nog goede rijvoorzieningen hebt, lijkt het me dat je het wel van de grond krijgt zo'n pensionstalling.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #22

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    hmmm, volgens mij is er best vraag naar, ik woon zelf in Groningen en sta op een prachtige pensionstal, toch komen ze nu met sneeuw niet naar buiten (en heb ik dus slapeloze nachten....vreselijk). Er zijn genoeg boeren in de buurt, maar die hebben weer geen kennis van paarden, of zijn er niet echt mee bezig. Daarom laat ik daar mijn dames ook niet met een goed gevoel achter.

    Ik denk dat de combi van een fijne pensionhouder met verstand van zaken die ook een NH mentaliteit heeft heel erg uniek is, zelfs hier in het noorden.

  8. #23
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Vooral in t noorden denk ik. Met de mooie groninger klei kan je een PP wel redelijk vergeten. Of je moet een vermogen investeren in de bodem....

  9. #24
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    Idd, wij zitten op de grens groningen/friesland, en we hebben achter huis een stuk wat PP gaat worden volgend jaar. Maar je moet wel goed naar de bodem kijken, en daar de aanleg op afstemmen. Waarschijnlijk wordt bij ons een stuk nog afgegraven en opgehoogd met 'gewone 'grond.


  10. #25
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Goirle, noord-brabant
    Berichten
    305

    Re:vraag naar en prijs van PP pension?

    De boer en ik zijn tot een overeenkomst gekomen en de PP stal wordt vanaf 3 jan 2011 bewoond. Het moet voor een deel nog verwezenlijkt worden (ingezaaid en afgezet) maar voorlopig kunnen we er met 3 pony's en 1 paard goed uit de weg.
    Er komt een advertentie te staan in het topic; vraag en aanbod
    Groetjes ingrid

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •