Aangezien Anna takken erg leuk vind zou ik graag weer wat takken aan willen bieden op de wei. Heeft iemand een idee waar ik deze weg zou kunnen halen, en welke soorten zijn geschikt?
Aangezien Anna takken erg leuk vind zou ik graag weer wat takken aan willen bieden op de wei. Heeft iemand een idee waar ik deze weg zou kunnen halen, en welke soorten zijn geschikt?
wilgentakken zijn volgens mij wel goed voor paarden en schijnen ze lekker te vinden.
Altijd plezier met mijn lieve Lazir!
ja hoor wilgentakken....da zijn ze gek op Die van ons eten kleine takken helemaal op en bij de grote stammen word alleen de bast gegeten. Vaak zijn boeren erg blij als zij de wilgen niet hoeven te snoeien...dus er zijn genoeg die er blij mee zijn als jij ze weghaalt
www.ld-hoefverzorging.nl
Thanx, ga ik eens kijken of wij die toevallig op het land hebben staan...
berken takken vinden ze ook lekker en af en toe een hapje kerstboom ook.
Alleen van de laatste moet je niet al te veel geven, bij mij snoepen ze hier heel soms van onderweg tijdens een wandeling.
Met name de wat jongere knopjes/takjes.
Er is een boekje te koop met alle giftige bomen en planten zodat je zelf kan zien wat wel of niet goed is voor je paardjes
incl plaatjes wel zo handig....ben alleen effe de naam van het boekje kwijt.
Thanx, ik ga er even naar op zoek!
kijkt uit het raam!! chips, alle takken al weg.
nooit geweten dat je die takken kunt voeren, heel de straat stond er hier vol mee.
nu zijn het enkel nog van die zielige knoesten, dan maar goed opletten volgend jaar haha.
misschien dat ik ze ergens anders nog kan vinden, even de oogjes goed openhouden.
we gaan binnenkort onze appelbomen snoeien, iemand enig idee of je dat ook kunt voeren.
appels zelf zijn niet giftig zijn gewoon eetbare appels, geen idee of de takken ook eetbaar zijn.
iemand enig idee?
Hier gaf iemand walnoottakken....vinden ze schijnbaar ook heerlijk!
ik had het even nagezocht op internet.
de appelboom is niet giftig voor paarden.
echter hadden ze weinig oog voor de takken.
ze zijn nu helaas verdwenen in de blub.
Ik had een els naast mijn wei staan, daar is de bast helemaal vanaf gepeld. Wilg vinden ze ook erg lekker. Ik leg er halve bomen neer, mijn paarden pellen ze helemaal kaal. Ze verdwijnen ook niet gauw in de blubber.
Dennetakken zou ik ze niet voeren (giftig voor huisdieren, dus ik vermoed ook voor paarden), voor de andere naaldbomen geldt hetzelfde. Eikeblad is giftig in grote hoeveelheden, dus de takken krijgen ze ook niet. Vlier eten ze niet, dat schijnt ook giftig te zijn. Ik ben er een beetje voorzichtig mee, als ik niet zeker weet dat het kan, dan krijgen ze het niet. Tenzij ze er vanuit hun paddock bij kunnen, dan ga ik uit van het instinct van het paard.
"Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga
met naaldbomen zeker oppassen idd!!
Vorig jaar heeft een kennis nog haar paard verloren door een fout van de tuinders.
mijn appelboom takken zijn niet meer terug te vinden
of ze hebben ze opgegeten, of ze zijn echt verdwenen in de modder.
morgen maar even gaan zoeken om de bodem nog een beetje egaal te houden
Wilgentakken is doping gezien de pijnstillende eigenschappen. Zeker een ziek paard geef ik altijd een takje wilg. En heel beperkt aan gezonde paarden.
Ik heb vlier en den op de wei, waar ze bij kunnen. Dat eten ze niet vrijwillig hoor.
Waarom beperkt aan gezonde paarden? Want die van mij (en de rest van de kudde) vinden het erg lekker. Zit er dan ook iets in wat niet goed is voor gezonde paarden? Want ik snap het concept van geen pijnstilling nemen/toedienen wanneer je geen pijn hebt maar als de paarden uit vrije beweging dit eten is dat dan niet ok? Gezien het een natuurlijk product is?Oorspronkelijk Geplaatst door scoxxx
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Ja dat zou ik ook graag willen weten, hetzelfde geldt voor mijn kudde.
Betekent dit dat je paard ook kan wennen aan 'elke dag een aspirientje' en het dan geen effect meer heeft als hij echt iets heeft waarvoor pijnstilling nodig is?
Today is a perfect day to start living your dreams!
Bladwijzers