Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Ervaringen cranio?

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Ervaringen cranio?

Ik ben benieuwd naar de verhalen van mensen die hun paard een cranio-behandeling hebben laten geven.
    Wat heeft het voor jouw paard gedaan?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Re:Ervaringen cranio?

Ryan krijgt volgende week woensdag zijn 5de cranio behandeling.

Hier kan je meer lezen over mijn ervaringen/resultaten tot nu toe:
    http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=26299.0
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Jouw topic ken ik inderdaad Marlous, toch bedankt Interessant om te zien!

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Mijn paard reageerd erg slecht op cranio, verzet zich echt heftig. Dit geintje heeft er voor gezorgd dat ze nu sowieso paniekeriger is als ze behandeld wordt door ostheopaat of steffi vd laarse.
    Nu ben ikzelf in opleiding tot osteopaat en dat laat ze gelukkig prima toe (ben nog niet zover, dus hoef ook nog niet veel op haar te oefenen)!

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Heeft er verder niemand ervaring met cranio? Ik had het idee van wel, omdat er altijd zo enthousiast gedaan word erover..

ik kan het na 23 december vertellen dan worden allebei me pony's behandeld door yvonne (van het forum)

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Mijn paard heeft pas 1 behandeling gehad en die was niet volledig. Het was toen veel te druk op de plek waar we bezig waren en dan gaat is hij te opgewonden om te kunnen ontspannen.
    Floor (Hästli) heeft al verschillende paardjes onder haar lieve handen gehad, waaronder haar eigen schoonheden. Als je dan kijkt hoe die na de behandeling uit de ogen kijken...
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    37

Mijn paard heeft vorig jaar 3 behandelingen gehad, van iemand bij mij op stal en dat ging super goed..
    Hij was daarna ook meer ontspannen, zij gaf mij het advies om toen minder terijden dat heb ik ook gedaan en nu gaat het super goed met ons allenbei.

Ik kwam door de behandeling meer teweten, alle losse puzzle stukjes vielen op hun plaats

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Wat kwam je te weten dan Eva?
    Ik ben echt op zoek naar concrete voorbeelden wat er kan veranderen voor een paard. Zoals ik nu lees, was jouw paard meer ontspannen?

Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    37

Ik kwam erachter dat mijn paard door de vorige stalbaas niet goed behandelt was.Hij had last van zijn rug dus als ik er op zat spande hij zijn rug ipv ontspannen..

Ook kwam ik er achter dat waar hij nu staat op de mariahoeve het meer naar zijn zin had als waar hij eerst stond..
    Hij wilde mij dingen vertellen maar ik wist niet wat hij bedoelde en nu weet ik het, whisper wist niet hoe hij zich moest ontspannen dat kon hij niet. Ondertussen gaat het nu wel veel gemakkelijker,

Whisper was eerst heel open en de volgende behandeling was hij juist heel gesloten..

Lastig om het precies te omschrijven hoe het paard daarop reageert..

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik heb zelf een tiental cranio behandelingen gehad.
    Eerlijk gezegd; ik werd er niet slechter (na de behandeling vaak wel) en (uiteindelijk) niet beter van.
    Started!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Het maakt in mijn ervaring ook zoooooo ontzettend veel uit wie er behandelt!
    Ik ben zelf al een hele tijd onder behandeling bij een osteopaat, wiens werk voor een deel ook uit cranio-sacraal behandelen bestaat (naast het kraken en het behandelen van je buikorganen). De osteo waar ik heenging vóór ik naar deze ging, bakte er bij mij ook niks van. Zij gaf me geen verlichting van mijn klachten, alleen nog maar meer klachten erbij. De osteo waar ik nu heen ga zorgt soms ook wel voor bijwerkingen, maar in elk geval ook voor voldoende positieve effecten om ermee door te willen gaan.
    Nou is osteopathie natuurlijk niet helemaal te vergelijken met alleen een cranio-sacraal behandeling, maar het maakt er dus wel deel van uit.

Bladwijzers

Forum Rechten