Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 196 tot 210 van de 235

Topic: Mensentuig voor de winter

  1. #196
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Mensentuig voor de winter

    Waterdichtheid bereik je niet alleen door iets geheel af te sluiten (met rubber ofzo). Het betekent dus niet automatisch 'niet ademend'. (mijn paarden worden nl ook droog onder hun Rhino deken, terwijl die van buiten naar binnen 100% waterdicht is)
    Het materiaal van de Sealskinz is een stof, die heel dicht geweven is. Maar ik hoor toch liever verhalen uit de praktijk, dan dat ik direct de website geloof

    Op de beurs stond wel iemand met Sealskinz sokken in een bak met water (om te voelen hoe waterdicht ze waren). Heb het zelf niet uitgetest.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #197
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb thermo werkhandschoenen ontdekt hier en daar rij ik in de winter nu ook mee. lekker grip, niet dik en toch warm. Warmer dan mijn skihandschoenen.
    http://www.towagloves.com/contents/c...r=2&product=39

    Verder loop en rij ik in de winter met een snowboardbroek (snowboard broeken vallen langer dan skibroeken), thermoshirt met lange mouwen en een fleecetrui.

  3. #198
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Mensentuig voor de winter

    Oh, da's toevallig, die handschoenen heb ik nu ook Proefmodelletje van m'n leverancier gehad. Helaas een maat te groot, waardoor ik ze nogal ruim en dik vind. Maar jij bent er dus tevreden over? Ik heb ze veel gebruikt met klussen, waardoor de rubberlaag nu gaatjes heeft door slijtage en niet meer waterdicht is
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #199
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Mensentuig voor de winter

    He grappig die heb ik in het rood (handschoenen)zijn wat dunner denk ik, ik gebruik ze in de tuin en normaal gesproken als ik de hoeven doe. Maar nu doe ik er een dunne handschoen onder en heb ze aan bij Whoopie eigenlijk voor uitmesten etc maar vandaag ook gewoon met lange teugelen. Werken prima.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #200
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Mensentuig voor de winter

    Deze Sealskin handschoenen heb ik. Een ware uitkomst met dit weer.
    http://www.paardendrogist.nl/product...g/305508/45461

    Met deze rijbroek ben ik erg content. Water en winddicht en toch soepel als een gewone rijbroek. Ik heb ook thermobroek, maar daarin ben je altijd zo'n Flipje. Op de foto lijkt ie wat stug door de rimpels. Maar hij zit echt soepel. Te verkrijgen in 3 lengtes. Ik ben 1,70 en heb regular. Momenteel hebben ze niet veel maten meer in grijs, wel in zwart.
    http://www.crazy-rider-reithose.de/p...cole-grey.html
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  6. #201
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb zelf deze Sealskin handschoenen: http://www.paardendrogist.nl/product...p/305187/37857

    Vind ze ideaal! Andere handschoenen vind ik vaak te grof en stroef. Met deze kan ik nog goed m'n vingers bewegen (handig als je bijv. het touwhalster om moet doen) Die van mij zijn inmiddels wat beschadigd en daardoor niet helemaal waterdicht meer (nadeel van deze is dus de 'grip' die ze erin verwerkt hebben, zou eigenlijk beter zijn zonder). Maar ze waren wel waterdicht en dan zijn ze heel fijn. Heb ze soms met wat warmer weer ook gewoon aan als ik de wat vuilere klusjes moet doen. Geen vieze of koude handen meer
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  7. #202
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Oh, da's toevallig, die handschoenen heb ik nu ook Proefmodelletje van m'n leverancier gehad. Helaas een maat te groot, waardoor ik ze nogal ruim en dik vind. Maar jij bent er dus tevreden over? Ik heb ze veel gebruikt met klussen, waardoor de rubberlaag nu gaatjes heeft door slijtage en niet meer waterdicht is
    Ja ik gebruik ze met uitmesten, grond werk en rijden.
    Hier slijten ze niet zo hard, maar anders koop ik voor die 5 euro wel weer een nieuw paar.

  8. #203
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb nog een fijne tip tegen koude oren voor wie een uvex-cap heeft. Ik heb een binnenvoering gekocht met een soort oorflapjes eraan, en zelfs bij het rijden in vrieskou heb ik geen koude oren gehad!



    Ongeveer 25,- euro. Er zitten een soort gaatjes/membraam in, waardoor je dus wel gewoon normaal kan horen.
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  9. #204
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Mensentuig voor de winter

    Heb ik ook werkt goed, maar het dekt je oren wel erg af, ik heb moeite met horen met die dingen eraan. Ik heb nu een soort mutsje gekocht voor onder mijn cap om mijn oren warm te houden van kraemer uit Duitsland.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  10. #205
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Heb ik ook werkt goed, maar het dekt je oren wel erg af, ik heb moeite met horen met die dingen eraan. Ik heb nu een soort mutsje gekocht voor onder mijn cap om mijn oren warm te houden van kraemer uit Duitsland.
    Daar heb ik een heel dun hardloopmutsje voor. Gewoon bij Perry gekocht

  11. #206
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Mensentuig voor de winter

    Kan ook ik was er toch en het koste maar een paar euro.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  12. #207
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Kan ook ik was er toch en het koste maar een paar euro.
    Dat is dan zeker handig! Maar ik wilde het even melden zodat niet iedereen in Duitsland moet bestellen

  13. #208
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb ooit oor-mutsjes gekocht Van die losse dingen die je op je oor kunt 'klikken' en waardoor je geen hele muts op hoeft. En ze werken ook met een cap.
    Die flapjes van Ilian lijken me trouwens ook handig
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #209
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Mensentuig voor de winter

    Je hebt ook een soort bivakmutsjes voor onder skihelmen, werkt ook erg goed. Ikheb zelf een van fleece (en die kan ook grotendeels voor je gezicht) en 1 van thermostof (volgens mij). Die is heerlijk warm, maar niet heel dik. Hier zijn ze bij de grotere sportwinkels nu wel te krijgen.

  15. #210
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik weet dat ik vroeger ook gewoon een dunne hoofdband onder mijn cap droeg,werkte ook prima.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •