Pagina 6 van de 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 235

Topic: Mensentuig voor de winter

  1. #76

    Re:Mensentuig voor de winter

    Leonie je ziet er wel heel erg noodpoolachtig uit

  2. #77
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
    Ik heb ook een fijne tip: ik heb bij de hengelsportzaak neopreen handschoenen gehaald, waarvan je bij de duim, wijsvinger in ringvinger het vingertopje weg kunt klappen, zodat je die vingers kunt gebruiken. IDEAAL! Wind- en waterdicht, ik heb vandaag géén koude handen gehad. Kosten maar 15 euro
    oh, die heb ik, zijn te koop voor de liefhebber.

  3. #78
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Goirle, noord-brabant
    Berichten
    305

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door labratje
    Dat ziet er lekker uit!! Waar zou je zoiets kunnen halen? Past perfect bij mijn knalrose skibroek!
    die kan je hier bestellen http://www.snug-gear.co.uk/
    Groetjes ingrid

  4. #79
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Leonie je ziet er wel heel erg noodpoolachtig uit
    tsja, je bent een koukleum of je bent het niet

  5. #80
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingrid
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door labratje
    Dat ziet er lekker uit!! Waar zou je zoiets kunnen halen? Past perfect bij mijn knalrose skibroek!
    die kan je hier bestellen http://www.snug-gear.co.uk/
    Die zijn leuk!
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  6. #81
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Mensentuig voor de winter

    Oh echt Nienke? Ik vind ze echt superfijn! Geen last van tochtgaten of klittenband wat vol gaat zitten
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  7. #82
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Mensentuig voor de winter

    De sealskin handschoenen zijn nog steeds in de aanbieding bij de paardendrogist. Ik heb mezelf verwend en een paar besteld. Met thermohandschoenen houd ik het niet uit.Ook heb ik er geen gevoel mee voor de teugels.
    Wat ik wel zou willen weten of er veel verschil is tussen goedkoop thermo ondergoed en een duur sport merk. Ik heb nu van de Hema, die is al beter dan die van de Aldi. In combi met een skibroek heb ik het niet koud. Maar rijden met een skibroek bevalt niet. Dus ben ik nog zoekende naar een prettige, niet dure, zeer warme (thermo)rijboek. Ik heb nu een combi van thermo kleding en een winterrijbroek. Dat is me te koud.
    De ANWB laarzen bevallen goed. Ze lopen erg uit. Daarom heb ik een maat kleiner genomen. Ik heb wel dubbele kousen aan. De dame die me hielp, draagt de hele winter er geen sokken in. Dat gaat mij niet lukken. Voor mij zijn ze te laag om mee te rijden. Ze haken achter het zweetblad. M'n Sectoline thermorijlaarzen van vorig jaar zijn helemaal aan gort. Nu dub ik of ik die weer zal kopen of een diepte investering zal doen voor Ariat. Alhoewel de kwaliteit/prijs verhouding discutabel is, zitten ze heerlijk. Veel beter dan de ANWB laarzen.
    Qua jack heb ik Protestjack uit de plaatselijke outlet. Ben ik zeer tevreden over.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  8. #83

    Re:Mensentuig voor de winter

    Als het weer zo wreed koud wordt als vorige week heb ik aan:
    Een lange katoenen thermo onderbroek, daarover een Kentucky winterrijbroek. Thermoshirt met lange mouwen, daarover een dikke, getailleerde fleece trui, über warme wind en waterdichte Albatross jas van de BB. Dubbel gevoerde fleece sjaal, fleece muts, vaseline-voor-de-lippen-stick (heel belangrijk bij mij !), Thinsulate handschoenen (voorverwarmd bij de kachel) en met nepbont gevoerde wind- en (semi)waterdichte laarzen, mét alu/wol inlegzolen en dikke skisokken.

    En mocht het écht -20 of zo worden, dan heb ik nog een echte canvassen met schaap gevoerde jas uit het Russische leger. Compleet met Roeski taal aan de binnenkant. ooit gekocht op een legerdump-beurs-achtig iets. Midden in de zomer. Liep ik daar met 6 kilo jas heel de dag! Pffffff... Oké, bewegen wordt wat lastiger als je hem aanhebt, maar koud? Nope! Bestaat niet! Kol is zó hoog dat je er nét overheen kunt kijken als hij dicht geknoopt zit. En geloof mij, ik heb 'm al eens aangehad; Meerijden op de bok bij -16 graden? Piece of cake! :lol:

  9. #84
    Actief Forumlid Katla's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    Belgische Ardennen
    Berichten
    753

    Re:Mensentuig voor de winter

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Wat ik wel zou willen weten of er veel verschil is tussen goedkoop thermo ondergoed en een duur sport merk. Ik heb nu van de Hema, die is al beter dan die van de Aldi. In combi met een skibroek heb ik het niet koud. Maar rijden met een skibroek bevalt niet. Dus ben ik nog zoekende naar een prettige, niet dure, zeer warme (thermo)rijboek. Ik heb nu een combi van thermo kleding en een winterrijbroek. Dat is me te koud.
    Daar kan ik je wel antwoord op geven Craft, dat vind ik het enige en beste merk wat betreft thermo ondergoed. Ik heb het jaren gebruikt met schaatsen, dus ik ben gelukkig gezegengd met een flinke kast vol. Ja het is wel prijzig. Odlo heb ik ook gehad, maar dit vind ik niet zo warm als Craft.
    Ik loop op stal rond met craft thermo broek en shirt met lange mouw en kol. Daaroverheen mijn spijkerbroek, fleece trui en winddicht fleecevest. Meer niet, nooit koud
    Savvy is knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there.

  10. #85
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Mensentuig voor de winter

    Zijn er mensen met zo'n thermo-rijbroek? Mij lijkt het wel wat.
    http://www.horze.nl/WinterRider-Broe...&cgid=breeches
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  11. #86
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.133
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Mensentuig voor de winter

    Vandaag heb ik deze heerlijke warme veiligheidslaarzen gescoord! Ben helemaal blij :lol:



    Moet ze nog wel een beetje inlopen en heb dus nu een blaar op m'n rechter hiel.
    Ik kan er een paar dikke sokken in aan en heb ze gelijk goed ingevet.

    Verder als het hier koud is (waarschijnlijk niks vergeleken bij NL, maar met noordenwind vind ik het al gauw koud, ook al vriest het niet..) wollen lange onderbroek van de Lidl, spijkerbroek, t-shirt lange mouwen, dunne trui, wollen trui en dikke jas of gevoerde werkoverall met kapuchon. Verder zo'n nep bontmuts met oorkleppen en een dikke sjaal en fleecehandschoenen. Daarover afhankelijk van de klus die gedaan moet worden nog werkhandschoenen. Normaal gesproken gewone rubberlaarzen met dikke sokken, maar vanaf nu dus die lekkere laarzen van hierboven.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  12. #87
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:Mensentuig voor de winter

    Over deze broek zit ik ook ernstig te twjfelen om te kopen. Ik doe het nu met skibroeken die ik ideaal vind en als ik een beetje realistisch denk.....als ik het bos in ga en er ligt sneeuw of ijzel dan ga ik toch alleen stappen dus is een zitvlak niet echt van belang. Als ik echt zou gaan oefenen doe ik dat in de binnenbak met toch een gewone rijbroek aan.

    Ik ga er vanuit dat de buitenbakken voorlopig nog buiten gebruik blijven. Het gaat de aankomende dagen wat dooien maar maandag weer vriezen en ik zie niet echt het nut van nu weer wat trainen om daarna weer 2 weken stil te liggen, dus het fanatiek bezig zijn zit er voorlopig niet meer echt in denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Zijn er mensen met zo'n thermo-rijbroek? Mij lijkt het wel wat.
    http://www.horze.nl/WinterRider-Broe...&cgid=breeches

  13. #88
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb wel een thermobroek (andere dan die van bovengenoemde site) en hij is op zich wel fijn, maar ik vind het toch fijner om lange leren chaps te dragen, en daaronder een spijkerbroek, en daaronder een legging, en 2 paar (knie)kousen. Dat zit net zo warm, maar ik voel me er minder een michelinpoppetje in, én de bewegingsvrijheid is groter: in de thermobroek kan ik mijn benen niet zo ver uit elkaar doen met als resultaat dat mijn pony een onverwachte schop kreeg toen ik wilde opstijgen.

  14. #89
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ik heb juist altijd het idee dat een spijkerbroek heel strak zit en dan vooral met chaps erover. Voor mij dus fleece huipakbroek met daarover een maatje groter skibroek. Ik test die broeken ok daarom. Ik had van de zomer een softshellbroek gekocht die gevoerd was voor de winter. Hij past super mooi met het gevolg dat het kruis erg strak zit als je op je paard zit.

  15. #90
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Mensentuig voor de winter

    Ligt eraan in welke maat (en welk model) je je spijkerbroek koopt, je moet ze ook niet te strak kopen want dat rijdt niet fijn.
    En mijn chaps zitten absoluut niet strak.

Pagina 6 van de 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •