Ik zie hier wel wat topics over wat en hoeveel iedereen voert. Maar ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over voeding en paarden in het algemeen. Ik heb hier namelijk te weinig kennis van.
Ik zal het eens toelichten. Ik heb een 8 jarige arabische merrie. Ik ben begonnen met Havens basisbrok en daarbij wat Havens muesli zonder haver. Ze at de basisbrok zo slecht dat ik ben overgestapt om alleen de muesli te voeren. Havens en Pavo adiseerden mij beiden om de muesli zonder haver te voeren (uiteraard beiden van hun eigen merk). Ik heb toen voor de Havens gekozen en deze beviel mij goed. Omdat ik bij een andere winkel was en ze daar geen Havens hadden, had ik de Subli muesli met kruiden meegenomen. Op stal zag ik dat dit geen volwaardige muesli was. Dus even contact gezocht met Subli, die mij adviseerden om een paard wat nog beleerd wordt zeker niet alleen op muesli te zetten.
Dus eigenlijk tegenstrijdige adviezen. Nu wil ik eens goed gaan uitzoeken wat ik Odes het beste kan voeren naast het hooi en het weidegras. Heeft iemand tips waarop ik moet letten. Het liefst zou ik een afwisselend voer willen waar niet teveel energie in zit. Ze wordt namelijk recreatief gehouden en het is een volbloed.
Graag zou ik ook wat meer info willen over voeding en paarden in het algemeen, dus als iemand nog een goede site of boek weet, hoor ik het graag.
Bladwijzers