Ik denk dat je de horsenality chart verkeerd gebruikt als je alleen iets invult op 1 kwadrant, het gaat er juist om dat je al het gedrag wat een paard laat zien een plek geeft. Het is mi echt niet bedoeld om star om te gaan met je paard juist niet!!
Kijk ik heb een doorgaands lb-i paard een echt aarde paardje in een veilige bekende omgeving, maar als ik met haar naar buiten ga dan zie je veel rb gedrag, en als ze in een jolige bui is en dat is ze gelukkig wel af en toe dan zie je veel lb-ex gedrag, en daarom gaat het er denk ik juist om dat je net wat Nienke al zei kijkt naar wat je op dat moment aan je touwtje hebt en daar op reageerd en dat kan heel snel veranderen.
Ik moet zeggen dat vindt ik juist wel de meerwaarde van de theorie over horsenality dat je goed kijkt naar het gedrag en daar je actie,s op afstemd.
Whoopie is trouwens ook veel actiever @ liberty, dan kan ze echt lekker gek doen, maar ik denk dat dat ook wel hoord bij lb paardjes die willen graag zelf inbreng hebben en houden er ook wel van om lekker gek te doen. Ze moeten het idee hebben dat iets hun idee is, en dat concept komt mischien @liberty beter tot zijn recht, ik kan dan wel denken ik laat whoopie 8 rondjes om mij draven maar ik weet dat ze dat @liberty echt niet doet dus ik vraag het niet, ik ben dan blij met 2 rondjes maar on-line zou ik dat anders doen...hmmm het is de vraag of dat zo goed is eigenlijk bedenk ik mij net.
Bladwijzers