Zijn er meer mensen met een merrie die 1 of meer hengstentandjes heeft?
Susan heeft er eentje en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zo'n merrie hebben? En hebben jullie er wat aan laten doen ooit? En zoja waarom en wat was het resultaat?
Zijn er meer mensen met een merrie die 1 of meer hengstentandjes heeft?
Susan heeft er eentje en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zo'n merrie hebben? En hebben jullie er wat aan laten doen ooit? En zoja waarom en wat was het resultaat?
May the horse be with you!
Volgens mij hebben alleen zeeeer eigenwijze merries dat , nu snap ik ook waar al die gekke fratsen vandaan komen hahaha
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
hmmm
Het komt heel af en toe voor, maar weet je zeker dat het geen wolfskiesje is? Een hengstentand is toch wel een redelijk groot ding, en jij noemt het "tandjes", terwijl ik ze toch eerder in de categorie "slagtanden" zou plaatsen
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
okee misschien ben ik abuis
ze heeft een extra tandje/kiesje in het diastema
that's all
ik dacht dat dat hengstetandje heette, maar ik heb het denk ik mis
Hengstentanden bij merries hoeven helemaal niet zo groot te zijn hoor! Ze zijn juist meestal kleiner dan bij hengsten/ruinen. Ze ontstaan onder invloed van (mannelijke) hormonen, daarom zie je ook dat ze bij vroeg geruinde paarden kleiner zijn dan bij laat geruinde paarden of hengsten. Je kunt ze niet verwijderen, omdat ze een erg lange, kromme wortel hebben die je er niet uit kunt krijgen zonder de halve kaak open te snijden... Lekker laten zitten dus, je paard heeft er geen last van!
Het is vaak wel zo dat merries met een teveel aan mannelijke hormonen hengstentanden hebben. Dit merk je vaak aan het gedrag van de merrie (komt je denk ik wel bekend voor, hè Karianne ) en deze merries zijn soms ook lastiger drachtig te krijgen.
Karianne, vergelijk anders de plaats van dit tandje eens met de plaats waar Lodash z'n hengstentanden zitten. Hengstentanden zitten veel verder naar voren dan eventuele wolfskiezen, die meer in de richting van de achterste kiezen zitten.
Hee, dat wist ik niet, bedankt Marja . Ik heb ook nog nooit een ruin gehad, alleen merries en hengstenOorspronkelijk Geplaatst door Marja
Hele goede suggestie, hengstentanden zitten inderdaad veel meer naar voren. Laat je ons nog weten wat het is Mafhaf? Ben toch wel benieuwdKarianne, vergelijk anders de plaats van dit tandje eens met de plaats waar Lodash z'n hengstentanden zitten. Hengstentanden zitten veel verder naar voren dan eventuele wolfskiezen, die meer in de richting van de achterste kiezen zitten.
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Ik heb in ieder geval van 2 mensen met Friese merrie's gehoord dat die hengstentandjes hadden. Het was dan ook een enorm probleem om die drachtig te krijgen, vanwege de grote hoeveelheid mannelijk hormoon die ze hadden..
Ships weer vergeten te kijken... sufferd!
Maak er vanmiddag/vanavond dan ook gelijk een foto van!
*hap* weg camera
Is ith a earthquake?! ____________
_____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!
Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!
hij is weg, we konden hem niet meer vinden. Martin heeft dat ooit laten zien aan me, en nu wil ik hem aan maaike laten zien en weg. Was het Suus wel in wiens mond we keken??)
??
Bladwijzers