Mijn lieve Shiertje staat heerlijk 24-7 buiten met een mooie schuilstal met zand, mest en vlas. Nu neemt
hij gelukkig ook heerlijk zijn rust en ligt ook regelmatig in de stal om even bij te komen.
Heerlijk voor hem echter er ontstaan smerige mestvlekken. Ook niet zo'n ramp wil het niet dat er inmiddels klonten onder
zijn borst ontstaan en de plekken onder zijn oksel ook steeds erger worden richting klonten (van 3 bij 3cm) in zijn lange wintervacht.
Probeerde het in de eerste instantie een beetje bij te houden maar och, een paard is een paard en mag lekker vies zijn.
Zonder deken de winter door dus tevens daarom niet teveel poetsen. Nu kan hij alleen onder zijn borst, op zijn buien en op zijn benen
(dijbenen?) de haren niet meer overeind zetten etc. omdat het gewoon keihard is van de mestplakken zeg maar.
Nu wil ik dit van het weekend eigenlijk met (warm) water gaan uitspoelen zodat de klonten en vastgeplakte vachtplekken (dus eigenlijk
alle harde mesttroep) loskomen en ik ze kan verwijderen. Natuurlijk goed droogwrijven etc. Kan dit erg veel kwaad voor een keertje denken jullie?
Zouden jullie het gewoon laten zitten of hebben jullie een andere gouden tip? Twijfel tussen twee 'kwaden' voor mijn gevoel dus hoop dat jullie je mening/tips
willen delen!
Liefs Maris
Bladwijzers