Ik ben echt wel tevreden over de stal waar Amon staat, maar had voor hem zo graag een stukje wei erbij gehad, dan was het perfect geweest. Helaas lukt dat niet bij deze stal, maar Amon kan wel een paar maanden naar de wei met een aantal andere paarden van stal. Het is een prachtige wei, groot, groen, beetje oplopend tegen een bosrand aan. Voor paarden dus een paradijs.
Enigste nadeel ik mag hem in die tijd niet uit de kudde van het land afhalen, mag natuurlijk wel naar hem toe.
Ik heb besloten hem toch op vakantie te sturen, ondanks dat ik dan een paar maanden niet met hem kan rijden. Ik hoop wel dat ik, als hij aan deze luxe gewend is, met hem wat grondwerk kan blijven doen.
Ondertussen blijf ik oren en ogen goed open houden om hier in de buurt het perfecte van wei, en rijmogelijkheden in combinatie te vinden.
Ik ben dus onwijs blij voor Amon, weet gewoon dat ik hem als paard niets beters kan geven nu, maar loopt mijn band opbouw met hem nu geen gevaar?
Heb nooit voor deze situatie gestaan, ben immers alleen maar paarden op stal gewend.
Wat vinden jullie van mijn keuze?
Bladwijzers