Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Amon op vakantie

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Amon op vakantie

Ik ben echt wel tevreden over de stal waar Amon staat, maar had voor hem zo graag een stukje wei erbij gehad, dan was het perfect geweest. Helaas lukt dat niet bij deze stal, maar Amon kan wel een paar maanden naar de wei met een aantal andere paarden van stal. Het is een prachtige wei, groot, groen, beetje oplopend tegen een bosrand aan. Voor paarden dus een paradijs.
    Enigste nadeel ik mag hem in die tijd niet uit de kudde van het land afhalen, mag natuurlijk wel naar hem toe.
    Ik heb besloten hem toch op vakantie te sturen, ondanks dat ik dan een paar maanden niet met hem kan rijden. Ik hoop wel dat ik, als hij aan deze luxe gewend is, met hem wat grondwerk kan blijven doen.
    Ondertussen blijf ik oren en ogen goed open houden om hier in de buurt het perfecte van wei, en rijmogelijkheden in combinatie te vinden.
    Ik ben dus onwijs blij voor Amon, weet gewoon dat ik hem als paard niets beters kan geven nu, maar loopt mijn band opbouw met hem nu geen gevaar?
    Heb nooit voor deze situatie gestaan, ben immers alleen maar paarden op stal gewend.
    Wat vinden jullie van mijn keuze?
    www.crystal-carving.com

Re: Amon op vakantie

Ik denk dat je er goed aan doet. Niks beter dan een tevreden paard toch? Nu kun je meteen kijken wat hij ervan vindt om op de weide te staan.

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

He wat goed joh! Dat is alleenmaar lekker voor een paard
    Ik denk dat het wel meevalt, als je maar wel grondwerk kan blijven doen. Mag er ook niet gereden worden in de wei?

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wat lief van je dat je dat doet. Ik zou het wel heel moeilijk vinden hoor, juist de zomermaanden waarin ik zoveel tijd hebt, de uitstapjes met mn paard missen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je Amon de vrijheid gunt voor die periode! Hopelijk vind je ook iets waarbij je gewoon kunt rijden voor daarna.
    Tja je band in gevaar brengen.... vast niet, maar die band word zeker anders. Toen Borus op stal stond, gegroete hji me altijd met een luid gehinnik. In het weiland nu is hij veel meer opzichzelf en soms geeft ie wel een laag hinnikje van 'hey leuk, jji ook hier?' maar soms ook niet. Maar daar ben ik alleen gigantisch blij mee want dat betekend dat hij het ook naar zn zin heeft als ik er niet ben
    Ook op andere vlakken is Borus' gedrag veel veranderd, en alleen in positieve zin!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Amon, bij mij is het precies zo .

Alles of niets, of alleen paard op stal of 24/7 in het land in de zomermaanden (en dan inderdaad niets met hem doen, ik ken een boer waar je wel wat met je paard tussendoor kan doen, maar dat is een uitzondering).

Hou hem wel goed in de gaten. Voor meeste paarden is de overgang 24/7 stal naar 24/7 land goed te doen, maar een enkeling trekt het niet (en heeft dus eigenlijk iets anders nodig of een gelijkmatigere overgang).

Mijn paard bijvoorbeeld trekt deze overgang niet en daarom staat hij noodgedwongen ook in de zomermaanden op stal.

Aangemeld
    Nov 2004

huh moet je je paard van de ene op de andere dag ertussenin gooien??? Riskant!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nee hoor hij wordt er gelukkig niet zomaar tussen gekiepert, de merrie's met veulens staan er al, op een ander stuk land, en Amon komt met 8 anderen tegelijkertijd op hun weiland. Dus ze mogen samen tegelijk de rangorde bepalen.
    Maar ben vandaag weer wezen kijken, en weet gewoon zeker dat ik hem daar een groot plezier mee doen, Amon is grasverslaafd hihi, w.s. omdat hij zijn eerste levensjaren op het land heeft doorgebracht. Hij zal zich dus heel snel thuis voelen.
    En misschien heeft hij na twee weken buikje vol eten wel weer zin in wat grondwerk met mij, in ieder geval ga ik gewapend met picknickmand en goed boek daar regelmatig zitten. Zal wel foto's maken zondag, dan kunnen jullie meegenieten
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Nov 2004

Ja foto's leuk leuk leuk!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Mooi besluit Amon! ik denk niet dat jullie band in gevaar komt, mijn merrie heeft, toen we een veulen wilden fokken, drie jaar op een stoeterij gestaan die 100 km verderop lag... Ik ging er alleen op zaterdag heen, en elke zaterdag was het weer even vertrouwd. Toen ze na die drie jaar, samen met haar jaarling naar de huidige stal kwam, gingen we weer naadloos over in de dagelijkse omgang.

Hij zou alleen misschien even in het begin wat afstandelijk kunnen zijn, omdat een hele kudde vriendjes nieuw is, en wellicht veel veiligheid en vriendschap biedt. Maar als hij daar aan gewend is (het is toch best wel een overgang) dan kunnen jullie weer als vanouds verder
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ha die Amon, Je hebt een mooi stuk land hoor! Maar blijf wel hinniken naar je baasjes en kijk niet alleen naar dat heerlijke gras!
    Ik denk dat het heel fijn is om op vakantie te zijn en alles eens op een rijtje te zetten.
    P.s: bij mij op stal kan je in de wei en ook in binnen- en buitenbak rijden, alleen is het verder van huis voor je baas. Het is hier wel erg ontspannen en gezellig!
    Groetjes van Koko en dr baasjes

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Bij ITP zien jullie mijn grazige weide!
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten