Ik vroeg me af wat jullie zoals met jullie LBe paard doen. Ikzelf bedenk iedere keer een nieuwe uitdaging en voor deze 4 tot 8 dagen is het sideways, zone 4 over een blok (autoband gevult met zand). Dit werk ik helemaal uit en uiteindelijk is het dan de bedoeling dat ze zijwaarts over die autoband gaat (met 4 benen op de autoband en er zo weer af) en ik in zone 4 sta of iets in die gedachten. Ik verdeel alles in stukjes omdat ik weet 1. ze wil nog niet met 4 benen op het blok 2. de sideways vanuit zone 4 gaat nog niet goed 3. er komen altijd wel weer dingen voorvallen die niet goed gaan.
Zo probeer ik alles voor ons samen uit te puzzelen om er uiteindelijk 1 geheel van te maken. Ik merk toch dat dit voor een LBe lastig is. Shadow, mijn shetje is echt van het gek doen. Rennen, springen, lol maken en vooral niet geconcentreerd blijven. Ik merk dat dit soort dingen een positieve invloed op haar hebben om toch bij mij te blijven en samen over dingen na te denken en uit te puzzelen. Maar aan de andere kant denk ik dan weer.. vindt ze dit wel leuk?
Nu vroeg ik me af.. wat doen jullie zoal met jullie LBe'tje? Leggen jullie hun ook wel eens puzzels of opdrachtjes voor en merk je dan dat ze snel verveeld zijn of er juist wel van opbloeien naar heel erg energierijk of juist in hun concentratie?
Het is trouwens niet altijd bij ons dat we dit soort 'oefeningen' doen. Tuurlijk doen we ook vaak zat lekker gek en dan vooral even tussendoor als ze iets heeft gedaan wat voor vandaag de 'opdracht' was. Of om juist even lekker warm te draaien.
Bladwijzers