Op dit moment staan Anna en Elsa in een (zo goed als) grasloze wei, ongeveer 30x55 meter groot én inmiddels met schuilstal. Er is nog een klein hoekje gras (afgezet dus :lol. Nu is Anna al erg goed afgevallen, maar daar wil ik in het voorjaar weer verder mee gaan. Op dit moment is ze op advies van de DA dieet-vrij. Ze krijgen nu 3 x daags flink hooi (droog, stengelig natuurhooi). Elsa krijgt haar xtra hooi in een hogere bak, zodat Anna daar niet bijkan. In de stal hangt een liksteen voor ze. Komende voorjaar starten we met de aanleg van de PP, maar hoe dat loopt is nog wat afwachten. Ik ga ervan uit dat ze nog 1 zomer op deze wei zullen staan.
In het voorjaar is er weer gras....en dan? Hooi heb ik (van deze kwaliteit) ruim voldoende, net als heerlijk frans stro . Afgelopen maanden heb ik Anna (ivm oefenen met Elsa) af en toe Pavo Nature's best gegeven (een handje).Ik heb voor Anna al een graasmaskertje, wat ze probleemloos draagt en goed mee om kan gaan. Van de wei wilde ik stroken maken in de vorm van een pad om de wei heen, en dan steeds het pad wat verleggen. Zo kunnen ze goed bewegen, en kan Elsa lekker draven.
Nu krijg ik van verschillende mensen (waaronder bekapper) het advies om naast hooi/gras een supplement bij te voeren. Alleen zijn de meningen nogal verdeeld. Zelf heb ik goede geluiden gehoord over Safe en Sound, maar er zijn verschillende merken genoemd.
Mijn vraag;
Zijn er mensen die ervaring hebben met een supplement voor shetlander/tinker?
Zijn er mensen met ervaring met het laten afvallen van een Shetlander ism suplementen?
Is er iemand die een onafhankelijk advies kan geven/weet waar ik dat kan krijgen? (vindt de adviezen momenteel wat gekleurd namelijk )
Bladwijzers