Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 76

Topic: Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

  1. #61

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Ik heb even een vraagje, ben een heeel klein beetje met de yoyo begonnen (alles is nog in een mini-begin stadium). Een paar passen achteruit gaat makkelijk, maar grotere afstand wil ze echt nog niet doen. (ze is LBi en ook best lastig te motiveren om iets te doen) Hoe kan ik werken aan een grotere afstand? En hoe hou ik mijn houding actief maar wel rustig (heb snel de neiging vooruit te gaan lopen als ze niet verder wil)?

  2. #62
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Ik ben zelf ook snel erg druk en aanwezig. Mijn oplossing was om het zittend te doen. Je kunt zittend nog steeds een actieve houding hebben maar je hebt dan niet meer dat je gaat lopen.
    En nog een voordeel is dat je draw waarschijnlijk sneller gaat omdat je kleiner en dan misschien minder bedreigend bent.
    Mijn filmpje staat een paar pagina's terug!

  3. #63

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Ja die heb ik gezien, dat ga ik maar eens proberen!

  4. #64

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kiki_S
    Ik heb even een vraagje, ben een heeel klein beetje met de yoyo begonnen (alles is nog in een mini-begin stadium). Een paar passen achteruit gaat makkelijk, maar grotere afstand wil ze echt nog niet doen.
    Voor een 'mini-beginstadium' is een paar passen al heel wat. Probeer niet te veel te snel te doen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  5. #65
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    De themaweek is bijna ten einde, ik heb helaas nog geen 100% diagonale achterwaarts, maar dankzij margot wel een hele goede ingang om dit te gaan bereiken

  6. #66
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Om eventjes terug te kijken.
    Mijn yoyo is echt zoveel verbeterd nu ik er gericht aandacht aan heb besteed.
    Als ik de concentratie van Easy heb kunnen we op fase 1 tot aan het eind van de 22 ft en weer terug ook op een fase 1(+op de grond gaan zitten dus een soort van fase 2).

    Ik moet wanneer ik Easy vanuit draf terug vraag wel nog fase 2/3 gebruiken en af en toe een 4 wanneer hij niet op zit te letten.

  7. #67
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Als je meer attentie wilt op de cirkel werkt het erg goed om met 2 pionnen te werken en elke overgang bij een pion te vragen. Misschien probeerde je dit al, maar ik dacht, ik meld het even.

  8. #68
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Ja dat heb ik inderdaad een paar keer gedaan. Mijn circling gaat echter sowieso nog heel slecht. in draf lukt het nog niet om 2 rondjes te krijgen zonder aarzelen en als ik dan strenger ben vliegen we uit de bocht en is er geen bring back

  9. #69
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    De inzending van Wick en mij:



    We hebben tussen alle andere dingen door ook extra de nadruk gehad op onze yoyo. Vooral met zone vijf tegen iets aan, met als ultieme uitdaging de bal Wick kan zelfs yoyo over de bal en ik heb ook wel gedacht dat ze er bovenop zou gaan zitten, maar na twee weken kunnen we dit. De eerste paar passen achterwaarts zijn nog wat bijzonder qua bewegingsverloop. Laten die nou precies verdwenen zijn met bewerken . (in m'n dagboek zit een langer filmpje met verschillende yoyo's)

    Verder heb ik van het lezen en kijken in dit topic weer zoveel geleerd, op naar de porcupine!
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  10. #70
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Heel mooi, saar! Nog verweggistan voor mij, maar zo ziet mijn beeld voor ogen er ongeveer uit. Dank je voor het delen!

  11. #71
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Wow mooi filmpje Saar! Super leuk zo met die bal! Ga ik ook eens proberen

    Ik heb ook geoefend. Ik heb gemerkt dat Ab het best lastig/spannend vindt om achterwaarts ergens over heen te lopen. Dat is best bijzonder, want hij vindt niet zo snel iets spannend Fijn om dit ontdekt te hebben, dan kan ik er aan gaan werken. En verder is mijn draw vrij slecht, dus daar ga ik ook meer mee oefenen. Ik vind het wel vreemd dat mijn draw bij alle andere oefeningen super goed is, maar niet bij de yoyo Ben wel benieuwd waar dat aan ligt.

    Heb nog wat filmpjes gemaakt, die zal ik even met jullie delen!

  12. #72
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    In dit filmpje een aantal yoyo-games die ik heb geoefend. Geïnspireerd door Leonie ben ik begonnen met de yoyo-game vanaf een stoel. Ik was @ liberty begonnen maar de draw ging niet goed, dus moest ik toch opstaan van de stoel Daarna herinnerde ik me de tip van Sandra om de draw online te gaan oefenen, dus heb ik het halster weer omgedaan. Ging veel beter Tweede stukje op het filmpje zie je de yoyo-game over twee balkjes heen. En het laatste stukje van de film is de yoyo game vanuit zone 4. Lijkt me namelijk zo gaaf om dat vanuit zone 5 te kunnen, dus ik ben maar vast begonnen met oefenen Oja en het filmpje eindigt met een klein bloopertje



    En nog een kort filmpje van de yoyo-game tussen twee obstakels. Ik heb nog niet zo veel geoefend met de games buiten de bak, maar dit leek me wel leuk om mee te beginnen. De videocamera moest ik op de grond zetten, dus je ziet vooral erg veel lucht op het filmpje


  13. #73
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Dat doet Wick goed zeg, met die bal!

    @Wendela: lekker creatief!
    Als het vertrouwd is om met obstakels te werken, kun je ze ook inzetten om iets meer motivatie te krijgen. Dus iets verder bij de obstakels vandaan beginnen en ze gebruiken als 'eindpunt' zodat Ab een doel heeft om heen te lopen. Je ziet dit duidelijk in de yoyo over de balkjes: de eerste balk gaat hij vlot, na de eerste balk stopt hij en ziet dat als eindpunt.


    Ik heb vandaag in m'n les ook aan yoyo's gewerkt. Ik wilde mijn achterwaarts verbeteren en m'n instructrice kwam direct met draf-achterwaarts overgangen. Paste dat ff mooi bij het thema van deze week

    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #74

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kiki_S
    Ik heb even een vraagje, ben een heeel klein beetje met de yoyo begonnen (alles is nog in een mini-begin stadium). Een paar passen achteruit gaat makkelijk, maar grotere afstand wil ze echt nog niet doen.
    Voor een 'mini-beginstadium' is een paar passen al heel wat. Probeer niet te veel te snel te doen.
    Okee, dan ben ik in ieder geval goed op weg. Vandaag weer even geoefend, ze heeft de eerste 2x met oefenen nog wel duidelijkheid nodig, want ze snapt volgensmij nog niet helemaal wat precies de bedoeling is. Maar na 3/4x doen snapt ze het weer en gaat ze netjes een paar pasjes Ik ben tevreden!

  15. #75
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Themaweek 2: Yoyogame 8-22 januari

    @Saar ; Knap zo tegen de bal! Die ga ik ook nog proberen. Vooruit tegen de bal lukt al aardig. Achteruit is ook leuk!

    @Wendela; LUUUUUUUUUUUUUI!
    Ab doet het wel goed hoor zo over die balkjes! Je moet hem steeds even aanzwengelen met het terugkomen maar dan loopt ie wel lekker actief naar je toe.
    De yoyosqueeze vind ik ook leuk. Hij staat lekker te briesen. Jij 'achteruit!' Ab; 'wat? dit aanraken? ooooh achteruit!'

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •