Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Torsion

Actief Forumlid WolvenLesley's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    32

Torsion

Hoi,

De zadelkwestie is om zot van te worden bij ons, er is nu echt eens geen één zadel dat past op mijn bolle KWPNmerrie.
    Nu heb ik de mogelijkheid om een Torsion over te kopen op een manier dat het voor mij financieel mogelijk maakt als ik eens een keer per week ergens kan bijklussen ofzo.

Heeft hier iemand een Torsion? Wat zijn de ervaringen ermee?

Heb hem vandaag gepast op Fanny, ineens een beetje CR-les gekregen ook van die dame, en ik vond hem goddelijk zitten. Hij paste (eerste keer dat er een passend zadel op Fan hare rug lag denk ik) en Fanny liep er ook heerlijk mee, liet eindelijk haar rug wat los.

Re:Torsion

Ik heb geen ervaringen met Torsion, weet alleen dat de barefoot daar deels vanaf geleid is. En dat Torsion hier in Nederland geen service plaats meer heeft. Heb er wel een paar keer op gereden het zat wel prettig. Dat vind ik bijv. van een Sensation zadel ook. Maar ja....dan heb je nog die centen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Zadels blijft zooooo persoonlijk, ik had het gevoel dat ik helemaal in een spagaat zat. Torsionzadels zie je nog wel eens op marktplaats staan hoor, dus volgens mij hoef je daar niet de hoofdprijs voor te betalen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

De pasvorm van de barefoot zonder VPS (de oudere dus) is vergelijkbaar met de Torsion. De leerkwaliteit en dingen als beugelophanging en singelevestiging van Torsion is daarentegen weer vergelijkbaar met de nieuwere barefoot. Het is op zich een mooi, degelijk boomlooszadel, maar hoe de pas- en zitvorm bevallen, is zoals bij alle zadels sterk afhankelijk van model en voorkeur van zowel paard als ruiter en van het gebruiksdoel.

Actief Forumlid WolvenLesley's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    32

Zou zijn voor recreatief te rijden, gewoon wat pistewerk. Misschien buitenritjes, ben ik nog niet uit. Probleem bij Fanette is dat eigenaar afwijzend staat tegenover een nieuwe zadel en dat Fan zo breed is dat ze echt niet in de zadels past die wij hebben. Daar heb ik nu al een tijd mee gereden, maar ik wil het nimeer, ze loopt er niet fijn onder, loopt zelfs nog ontspannender en beter zonder iets.

Prijs zou nog wel meevallen, ook de mogelijkheid om in stukjes te betalen omdat het een kennis van een vriendin is. Zij wilt echt wel het beste voor de paarden en wilt het dan ook op een manier doen die voor mij mogelijk is

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mijn Torsion zit iets smaller dan mijn Barefoot. Ze zijn beide zonder VPS.
    Ik vind de kwaliteit van de materialen bij de Torsion duidelijk beter (duurzamer, soepeler leer)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

De kwaliteit is hier al besproken, maar ik lees nergens rij-ervaring.
    Voor een vrouwe bekken is dit het minst ideale zadel die je kan hebben, zeker op een rond paard. Als vrouw zit je dan te wijd en dat geeft dan weer een mindere beenligging.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik had ook een torsion en had er erg veel plezier van. Heb ook een barefoot gehad maar vond de kwaliteit toch een stuk minder. Mijn torsion zat ook een stuk lekkerder.

Ik heb nu een Dream saddle, ook weer afgeleid van torsion en zit nog lekkerder als de torsion vond ik en is kwa prijs ook nog zeer aantrekkelijk! 480,- kaal!

hier lees je er meer over
    http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina18.html

Bladwijzers

Forum Rechten