Nu het nieuwe jaar begonnen is, begint het hier alweer te kriebelen om nieuwe zomerkampen te organiseren.
Ik kan ook niet wachten om mijn nieuwe kennis uit Colorado toe te passen in mijn zomerkampen.
De volgende thema's heb ik in mijn hoofd:
Mini-FastTrack: een volle week (7 dagen) met op dag 4 een rustdag/speeldag. Dit wordt een super-groei-week, met veel lesuren, heel veel informatie, plannen maken, doelen stellen en natuurlijk heel veel plezier. Misschien met extra workshops van gastinstructrices
Freestyle Focus: Alle strategiën voor succesvol Freestyle rijden, zowel in de bak als buiten.
- Hoe bereid je je op de grond nu écht voor op het rijden
- leer jezelf en je paard positieve patronen tijdens het rijden
- van losse teugels naar helemaal geen teugels...
- veilig buitenrijden (vervolg/herhaling van afgelopen jaar)
- speelse TREC/Trail-oefeningen
Dit kamp is ook geschikt wanneer het (buiten)rijden nog buiten je comfort-zone ligt, omdat de oefeningen op de grond je helpen jezelf veilig te voelen vóór je gaat rijden.
Penny-pony-kamp: (lekker spelen van vorig jaar) speciaal voor de volwassenen die niet meer tussen de 14-jarigen willen (of mogen) rondlopen, maar wél ouderwets gezellig op kamp willen. Halve dagen les, halve dagen een leuke activiteit met of zonder paarden. 's Avonds een gezellig kampvuur (mét wijn ) en 's ochtends lekker uitslapen. Elske en Eef zitten al in het animatie-team en er zijn al 4 plekken gereserveerd
Liberty!: Een 3-daagse met alleen grondwerk. OnLine werken aan de voorwaarden voor liberty, uitleg over de 3 'toepassingen' van liberty, werk in de round-pen en met meerdere paarden los in de hele bak.
Van 20 juni t/m 15 juli kan ik geen kampen houden, maar rond Pinksteren is er de mogelijkheid voor een 3- of meerdaagse en verder de rest van juli en heel augustus.
En alvast op verzoek: een mini-FastTrack in de herfstvakantie
Voor de echte Hollanders, die alvast willen weten wat het kost:
Full-time lesdagen: € 75 per dag, all-inclusive (overnachting, eten, les, paddock voor je paard)
Penny-ponykamp: € 60 per dag
Bladwijzers