Sinds een week heeft Anna diarree, niet heel waterig maar wel papperig. De mest van Elsa is keurig hard en ze heeft een schone staart.
Sinds vorige week voer ik ze van een nieuw pak hooi, duits kruidenhooi. Van dezelfde partij hebben ze eerder probleemloos een pak opgegeten. Afgelopen dinsdag was hier een voedingsadviseur die het suikergehalte geschikt vond voor paarden, maar het was wel ruim aanwezig. We hebben 2 pakken staan nu, en hij heeft beide bekeken.
Anna staat op de wei, maar die bestaat nu grotendeels uit modder/zand. Ik heb geen enkel koliekverschijnsel gezien, en ze zijn beide erg actief en speels. Ze zien er wakker en helder uit, Anna heeft alleen af en toe een vis oogje. Biede dames zijn in september ontwormd na mestonderzoek (anna) en standaard door de fokker (elsa). Ik voer ze alleen hooi, en ze hebben in de schuilstal stro waar ze wel wat van snoepen.
Zou het toch van het zand kunnen komen? En zou ik ze voor de zekerheid een snad clear kuur kunnen geven?
Onze loonwerker heeft nog een paar pakken van het hooi dat ik hiervoor voerde,en ik zou dit dus aan Anna kunnen geven.Is dat verstandig?
Ik wilde sowieso een mestonderzoek laten doen, maar dat kan hier alleen woensdags, dus dat duurd nog een paar dagen helaas
Bladwijzers