Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: druk op leadrope met wandelen

  1. #16

    Re:druk op leadrope met wandelen

    Ik heb (nog) geen les. Ik heb op het moment ook les klassieke rijkunst, dus moet even kijken hoe ik daar kosten technisch nog parelli les tussen ga passen . Les lijkt me wel erg leuk en leerzaam!

    Misschien werkt langzaam wandelen idd wel en heb ik dat eerder op een verkeerde manier of met verkeerde houding gedaan waardoor er steeds minder impuls was.. ik weet het nog niet, maar ik ga iig ff puzzelen met de tips die hier zijn genoemd!

  2. #17

    Re:druk op leadrope met wandelen

    Pat zegt vaak:

    make your idea his idea
    but understand his idea first

    Technieken als achteruit zetten klinkt wel leuk maar dan heb je voor mij (mijn mening) de stap overgeslagen dat je probeert te begrijpen wat het idee van je paard is. Zeker bij een introvert paard, vind ik dat nog al essentieel.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #18

    Re:druk op leadrope met wandelen

    En nu zit ik dus te puzzelen wat het idee van mijn paard is...
    Ze ziet er iig nog niet het belang van in om zelfstandig door te lopen. Misschien is het toch te saai voor haar. Weg gaan bij stal ligt het niet aan want op de terugweg doet ze het ook. Kan ik dat al vast uitsluiten

    Als ze het idd saai vindt zou point to point of heel langzaam lopen (misschien wel onder haar tempo) een stimulans kunnen zijn om doorlopen aantrekkelijk te maken.

    Is dat de gedachtengang die je bedoelt Roos?

    Ik heb hier op het forum nog zitten lezen over stick to me en kwam er achter dat ik m'n fases niet goed opbouw bij het meelopen. Dat ga ik ook nog verbeteren dan hoef ik niet zo snel de stick te gebruiken (hoop ik )

  4. #19
    Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    42
    Berichten
    223

    Re:druk op leadrope met wandelen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door meerhofh
    Dat klinkt ook wel als een goed idee. Wat doe jij precies om je paard uit te nodigen ook zijn energie omhoog te brengen? Hoe vraag je?.
    Ik heb er nog even goed over nagedacht hoe ik dat gedaan heb, maar het is natuurlijk een proces wat je samen door gaan. Door zelf actiever te gaan lopen en mijn houding actiever te maken nodig je je paard ook uit. Maar ik ben toch ook wel eerst in zijn tempo gaan lopen, als ik er even goed over terug denk. En het heeft mij ook echt geholpen om te lessen. Ik les af en toe en kan daar een hele tijd mee vooruit

  5. #20

    Re:druk op leadrope met wandelen

    oei zó herkenbaar....

    Foxy is ook erg extreem in het LB-I zijn: ze ís gewoon zo en wie ben ik dat ik daar wat aan wil veranderen....!

    Nou niet aan veranderen, maar ik zou wel graag wat meer willen samenwerken met haar: want dáár ligt bij ons de clou:

    Ik ben nu al 5 jaar met haar bezig en wat ik vooral bij Parelli heb geleerd (dik jaar nu) is dat ik haar moet uitnodigen om iets te doen en vooral niet dwingen!

    Ik merk dat er nu heel langzaam verschil komt in haar houding tegenover mij:
    Maar pas sinds ik me er constant van bewust ben, dat haar gedrag een gevolg is op mijn vraag:

    Het is bv op de centimeter belangrijk wáár ik loop als ik met haar wandel:
    Ik heb het eerlijk gezegd geleerd van de shet: als het buurmeisje en ik samen aan het wandelen waren (met Foxy en Shet dus) ontdekten we, dat Foxy het erg belangrijk vond waar de shet liep: voor haar was goed, tussen 12 en 1 uur al wat minder (oren naar achter) maar als ze tussen 2 en 3 uur liep: oren PLAT! Klokslag 3 uur was dan weer goed! (ik hoop dat jullie deze tijdsaanduidingen snappen: 12 uur is de neus van het paard)

    Ik ben dat op mezelf gaan projecteren en het is bij Foxy in het 'meewerkend wandelen'heeeel erg belangrijk dat het bij mij nog nét geen 3 uur is, maar vooral niet kort na 2-en, want dan begint het tegenwerken: is sta haar dan denk ik gewoon in de weg.


    Vanuit de stand 'vijf voor 3 ' kan ik haar heel makkelijk vragen om iets door te stappen (duurt niet zolang want we moeten nog erg werken aan het maintain gait...) Maar er kómt reaktie!
    Alles wat ik in die andere zone vraag, roept alleen maar een hele dikke handrem op: haar voorhand gaat echt op slot!
    Ik heb dus zelf de zones van Parelli opgedeeld in veel meer tijdszones, want alleen maar zone 2 of 3 is voor haar te simpel:
    Take it easy!

  6. #21

    Re:druk op leadrope met wandelen

    Als ik zo lees hoeveel oplossingen er kunnen zijn voor één probleem, gaat zo nu en dan les toch wel handig zijn voor mij

    Weten jullie iemand die les geeft in de omgeving van Alkmaar/Bergen NH? (liefst niet al te duur)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •