Hoi allemaal,
Ik heb een klein puntje waarop het net niet lekker gaat met m'n paardje en ben benieuwd of jullie nog tips hebben!
Mijn paard laat de leadrope niet doorhangen als ze met me mee loopt. Ze loopt altijd aan het uiteinde met enige druk. Niet heel veel, maar toch. Als ik versnel gaat ze even een beetje hangen aan het halster en komt daarna wel mee.
Nu was het eerst al zo dat ze ook erg langzaam meeliep met uit het land halen en langs de weg. Daarom heb ik nu steeds de stick erbij en drijf haar bij in zone 3/4. Dan loopt ze wel even sneller en hangt de leadrope netjes door, maar even later zakt ze weer terug en loopt weer aan het einde vd leadrope. Nu merk ik dat ik steeds moet blijver drijven met de stick anders gaat ze weer langzamer. Ik wtte niet hoe ik dit gedrag kan doorbreken.
De 7 games gaan verder al best lekker. De porcupine op het halster naar voren is niet het beste maar ze doet het wel. Zou ik die nog heel veel moeten verbeteren zodat ze beter mee loopt? Ik krijg haar ook wel in draf als ik wegren, al is haar reactie niet snel. Hebben jullie nog tips hoe ik dit beter kan krijgen zonder dat ik continu m'n stick moet blijven gebruiken?
Zoals jullie zullen begrijpen is ze meest een LBi
Groetjes Hanneke
Bladwijzers