De titel zegt het al, ik heb wat moeilijkheden bij het opstijgen en zou hier graag wat advies over hebben.
M'n merrie heeft een ronde rug, weinig schoft en m'n stockzadel krijg ik zeer moeilijk aangesingeld, de gespen zijn beetje suede achtig, ik overweeg om er gladlederen op te steken. Ik moet hard trekken om er beweging in te krijgen en voldoende hard aan te singelen (wat ik in verschillende stapjes doe, eerst wat wandelen, dan nog beetje aanspannen enz...).
Nu, als ik opstijg (ik moet dit vanzelfsprekend alleen kunnen), dan gaat ze nerveus rondjes draaien. Zadel schuift vanzelfsprekend opzij als ik m'n gewicht erin laat hangen...Ik heb zo de indruk dat ik haar niet mag tegenhouden met de teugels, ik ga ergerlijk springen naast haar tot ze stilstaat. Dat lukt soms, maar niet altijd.
Ik vroeg me af...kan iemand me wat raad geven.
De merrie is zeer gevoelig en kan soms snel geďrriteerd raken, ik wil het daarom zo subtiel mogelijk aanpakken. Ik probeer het niet meer tot iemand me een goeie raad kan geven.
Ik heb een stoeltje overwogen, maar kan die moeilijk mee op buitentocht nemen... ze moet dan ook eerst willen stilstaan aan dat stoeltje of blok.
Bladwijzers