bij mij is de hoefzweren-ellende pas begonnen toen de ijzers er af kwamen.
ik heb van lieverlee zelf leren snijden en verzorgen (als ik er niet bij kon, kon die dierenarts het ook niet en dan was toch het advies: in hoefzak met soda tot je er beter bij kunt, of het zelf doorbreekt).
soda is niet goed voor de hoeven, maar het is van twee kwaden de beste kiezen.
het is heel naar om te zien omdat ze er zo vreselijk kreupel op lopen en het ook werkelijk heel pijnlijk is.
het goede nieuws is dat ik al een hele tijd --- AFKLOPPEN --- geen hoefzweer meer heb gezien. en dat is sinds karianne mellonie een paar keer heeft behandeld (en ook voer ik al een hele tijd biotine). wellicht is met de behandelingen iets in de stand veranderd. dus je hebt best kans dat als jouw paard straks op de juiste manier wordt bekapt, dat het dan beter zal gaan.
en anders kan ik je de tip geven karianne (lodash.nl) in te schakelen. wie weet helpt dat jouw paard ook!
ik kan me goed voorstellen hoe ongelukkig je je erbij voelt je paard zo te zien. maar het gaat voorbij! sterkte, hopelijk loopt ie nu al minder pijnlijk met de ijzers. (en die kunnen er later altijd nog weer af toch..! tis even niet anders).
Bladwijzers