Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Circling game niet in draf willen

  1. #1
    Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Locatie
    harkstede
    Leeftijd
    46
    Berichten
    41

    Circling game niet in draf willen

    Ik heb les met mijn merrie die LBE is.
    Nou moet ik op de circling game in draf overgaan en dat deed ze keuring tijdens les maar nu ben ik zelf bezig en gaat ze de eerste keer wel in draf en daarna niet meer.
    Eerst vraag ik de yoyo game dan stap ik uit en toon de richting aan waar ze heen moet dan lift ik mijn stick en raak ik haar op de schouder dan gaat ze op de circle en loopt een rondje dat doe ik het nog een keer en lift ik de stick en raak de grond achter haar.
    Na de eerste keer draf is ze niet onder de indruk en probeer ik het nogmaals en nogmaals met de stick achter haar maar ze is niet onder de indruk en zal zich ook niet meer inspannen dan nodig is.

    Mag ik haar raken met de string op de achterhand want hoe meer ik daar in de buurt kom dan draait ze recht naar mij toe en komt naar me toe.

    Iemand tips, ik krijg haar dus niet in darf.

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Circling game niet in draf willen

    Van wie heb je les?
    En hoe zijn de fases voor het aandraven aan je uitgelegd?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Locatie
    harkstede
    Leeftijd
    46
    Berichten
    41

    Re:Circling game niet in draf willen

    Ik heb les van eef, ik zal haar anders morgen bellen maar ik denk misschien kan iemand hier mij een tip geven.

    De fases voor aandraven hmmmm ik moet opnieuw de circling game doen en dan de string achter haar op de grond laten komen.

    Ik heb aardig wat info gekregen dus misschien mis ik iets wat me wel verteld is.

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Circling game niet in draf willen

    Oh, als je les hebt van Eef, dan heb je wel goede begeleiding

    De fases zijn bedoeld om zo zacht mogelijk én zo duidelijk als nodig te zijn.

    Bij de circling game heb je de fases van de send geleerd als 'lead, lift, swing, touch'.
    Met een fase 4 in de send, raak je je paard op de schouder, met een fase 4 in het versnellen, raak je hem op zijn zone 5.
    Het versnellen doe je vanaf ver achter je paard, steeds dichter bij (dus eerst op de grond slaan op bijna 180 graden aan de andere kant, dan bij elke slag dichterbij tot je haar op de staart raakt)
    In ieder geval stop jij pas met je hulp wanneer je paard het juiste antwoord geeft (versnelt).

    Als je paard naar je toedraait, verward ze de hulp voor versnellen met disengagen. Mogelijk ligt jouw focus teveel op de achterhand ipv vóór haar (denk aan je 'send'). Of je hebt haar per ongeluk hiervoor beloond terwijl je wel versnelling vroeg en ze gebruikt dit nu als 'makkelijk antwoord'. Check haar mentale staat (is ze RB of LB) en send haar met gepaste energie weer op de cirkel.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Locatie
    harkstede
    Leeftijd
    46
    Berichten
    41

    Re:Circling game niet in draf willen

    Jazeker is eef goed alleen ik heb elke keer 2 uur les dus er komt veel voorbij en xanne is heel slim en niet altijd even mee werkend

    Ze is LB, ik ga het morgen weer proberen.

    Dank je voor je uitleg, zal er goed om denken dat ik niks door elkaar haal.

  6. #6

    Re:Circling game niet in draf willen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door xanne
    Na de eerste keer draf is ze niet onder de indruk en probeer ik het nogmaals en nogmaals met de stick achter haar maar ze is niet onder de indruk en zal zich ook niet meer inspannen dan nodig is.
    Ik zou zeggen; reward the slightest try. Als ze een keertje in draf gaat (wat blijkbaar een hele grote prestatie van haar is!) stop dan even, en beloon op het juiste moment. Zodra ze de eerste keer al een poging tot draf laat zien; belonen.
    Dat maakt zich inspannen voor haar ook leuk.

  7. #7
    Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Locatie
    harkstede
    Leeftijd
    46
    Berichten
    41

    Re:Circling game niet in draf willen

    Het lukt nu om haar in ieder geval in draf te krijgen.

    Eerste keer gelijk met aandraven gestopt en naar me toe gehaald en de volgende dag weer gedaan.
    Ze blijft volhouden om niet te lang in draf te blijven maar ze doet het iig.
    Ik vraag der nu elke keer weer in draf en geef ik richting aan en doe stick omhoog dan gaat ze al.
    Nu nog kijken hoe lang ze vol blijft houden om elke keer weer te stoppen.

    Ze veranderd nu wel sinds ik met parelli bezig ben, leuk hoor.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •