Ik zou persoonlijk de ingangen naar de weides nooit op een pad doen. De wei in gaan betekend hier altijd blijdschap en vreugde en dus ook bokken sprongen. Als het dan al dringen is voor de wei vind ik dat persoonlijk niet prettig en in zou de ingangen dan ook bv bij nr 5 doen.
Zelf zie ik het nut nooit zo in van het hooien. Het is voor een loonwerker of boer een tijd rovende klus wat het dus ook een kostbare klus maakt. Wij hebben afgelopen jaar op de een weide laten hooien. Achteraf kwam dat per baaltje op 3 euro omdat er te weinig gras op de wei stond. Maar stel dat we de dubbele opbrengt hadden gehad dan kwam het eigenlijk op 1,50 per baaltje (eigenlijk meer want het persen gaat per baal).
Als ik hier baaltjes koop komen ze op 1,25 per baaltje. Nu zijn bij jullie in de regio natuurlijk de prijzen per baaltje veel duurder maar bij ons heeft een oud boertje gehooid en de rekening is kontzak broekzak gegaan dus normaal zijn die prijzen ook veel duurder. Ik zou zelf de voorkeur geven aan gewoon zo lang en zo veel mogelijk vers gras geven waardoor je natuurlijk ook veel minder hooi hoeft bij te voeren. Ik zie daar een veel groter winstpunt. Daarbij heb je in mijn optie grond voor de beweging en bewegingsvrijheid.
Is het dan niet een veel leuker idee om een stuk af te zetten en daar een grote speelweide van te maken met grote zand plateau's, opstapjes, tunneltjes, grote boomstammen en ga zo maar door.
Het is dat ik te weinig gras heb maar anders zou ik werken in dagweides. Jullie weides zijn daar groot zat voor.
Bladwijzers