Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Stimmen der Pferde

  1. #1
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Stimmen der Pferde

    Hoi deze dvd vind ik erg interessant. De dvd is van Gerd Heuschmann die ook het boek Dressuur onder vuur schreef.
    Het behandelt de biomechanica van het ruggebruik van het paard. Hoe krijgt het paard een mooie losse bovenlijn, blijft het in tact en beweegt het zo dat het gezond blijft.

    Een kleine impressie:

  2. #2
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Stimmen der Pferde

    Ik heb het boek gelezen. Heeft deze dvd in principe dezelfde inhoud als het boek? Het 3d paard in beweging lijkt me heel mooi om te zien.
    GH was laatst zelf onder vuur over z'n hardhandige rijstijl. Dat neemt niet weg dat de dvd goed kan zijn.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  3. #3
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Stimmen der Pferde

    Hangt er erg vanaf wie dat commentaar gaf.... Hoge bomen vangen veel wind maar misschien is ie ook wel erg gemeen. Ken de beste man niet in t echt natuurlijk.

    Het boek gaat over meerdere onderwerpen met rijden. Vooral betoog om geen rollkur te doen.
    De dvd laat erg duidelijk zien wat er gebeurt bij welke houding. Dat vond ik erg duidelijk te zien op de dvd. Ook veel beelden van ruggangers en schenkelgangers. Dat is echt een voordeel van de dvd ten opzichte van het boek.


  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:Stimmen der Pferde

    Ik heb de dvd ook. 3 D beelden zijn idd erg duidelijk.
    Maar ik moet de dvd nog wel een paar keer kijken hoor, voordat ik alles snap !

    Groetjes,

    Maris

  5. #5

    Re:Stimmen der Pferde

    De dvd vind ik een waardevolle aanvulling op het boek, je ziet het letterlijk echt 'voor je'. Bij het boek moet je je telkens voorstellen hoe het eruit ziet en de dvd is veel aanschouwelijker. Het boek gaat wel dieper dan de dvd.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •