Hooi,
Elke keer loop ik met Wonder tegen hetzelfde probleem aan, en het wordt echt een irritatie punt bij mij.
Met rijden in de bak was Wonder eigenlijk niet echt 'relaxed' te rijden, ze raakt in paniek en gaat rennen, en ze vergeet dat ik er dan ook nog op zit.
ik krijg haar niet meer terug met een normale teugeldruk, ik hang met 50kg eraan of ik zwaai haard met de rope, of trek haar om of iets, maar ze bunkert door.
dit was altijd alleen in de bak, niet op de weg, buiten was ze oke, tot gister.
ik ging samen met een vriendin lekker naar buiten, nou zo lekker was dat niet, Wonder 2 of 3 x in volle galop er vandooor, op een gegeven moment er naast gelopen en toen vergat ze mij, liep over mij heen, en als ik haar terrecht wees, kwam ze omhoog erg RB dus.
uiteindelijk door zelf nog drukker te doen, veel yo-yo krijg ik haar weer aardig relaxed.
op een gegeven moment kon ik zelfs weer op haar draven en hebben we voor het eerst een relaxed galopje gepakt!
maar later begon het weer, kon haar niet meer rustig laten lopen, dribbelen, en als ik maar even toegaf ging ze weer in volle galop ervandoor.
Ik wordt dit erg zat, want wil gewoon relaxed buiten kunnen rijden, ik weet dat ik de ORS goed moet installeren, maar hebben jullie nog andere tips?
met bit rijdebn is ook geen optie, want ze heeft moeite met bit aannemen, ze slaat spanning op in haar kaak, dus bit wordt daar lekker tussengeklemt. gister was ik wel overtuigd dat ik haar maar met een bitje moet gaan rijden, maar ook dan heb ik niet meer te vertellen, en om nou een scherper bit te gaan gebruiken zie ik ook niet zitten, dat is symptoombestrijding.
Wie o wie kan ons helpen? zodat we weer lekker kunnen gaan rijden!
oja, zo ligt als ze dus op de grond reageert op hulpen, zo hard is ze als ik er op zit.
Ik wil eigenlijk nog wat toevoegen,
volgens mij komt zo het over dat ik als een onbezonnen persoon op een onbeleerd paard een buitenrit ga maken, maar eigenlijk doe ik dat alleen als ik weet dat het kan, en Wonder gaat er niet vandoor omdat ze bang is, maar omdat ze het leuk vind om hard te gaan!
ze wil niet weg van mij, maar gewoon dr eigen gang gaaan, maar zodra ik haar terug vraag wordt ze wel erg RB en dan wordt ze neidig dat ik haar terug vraag, dit doet ze ook als ik op de grond bezig met ben met haar.
ze gaat altijd met dr hoofd zwaaien als ik haar naar achter vraag, of als ik vraag om haar tempo te verlagen.
en dan krijgen we een 'gevecht' want als ik haar alleen laat stappen is er geen enkel probleem, dan loopt ze lekker met neusje over de grond.
Bladwijzers