Hoi,
Ik ben met mijn bijrijdpaard lekker begonnen met Parelli. Het is een grote, flegmatieke lobbes die eigenlijk nergens van opkijkt.
Friendly was dus ook geen probleem...., porcupine begon wat moeizaam, maar ook daar is wel vooruitgang in te zien. Maar nu de driving....
Als je hem achterwaarts vraagt door op je leadrope te tappen, komt hij juist naar je toe .
Een tip van iemand anders om desnoods de leadrope extreem te bewegen heeft ook niet het beoogde effect. Hij blijft naar je toe bewegen (ja ik weet het, ik ben gewoon hartstikke lief ).
De enige manier om hem achterwaarts te krijgen is door porcupine op de borst en dan in combinatie met het bewegen van de rope (tja, ik moet toch proberen om de reactie te bewerkstelligen.....)
Het probleem is dat ik weinig vooruitgang hierin zie (dit in tegenstelling tot de andere oefeningen, daar is duidelijk vooruitgang in te merken - hoe klein ook).
Hebben jullie tips, vooral hoe om te gaan met grote, flegmatieke, gevoelloze lobbesen (maar het is wel een schatje hoor....).
Alvast bedankt. Groetjes Linda
Bladwijzers