Ik zou Diesel graag wat muesli geven na zijn werk. We zijn echt wat fanatieker bezig de laatste tijd en ik vind het ook fijn om hem wat lekkers te geven als hij goed zijn best heeft gedaan, maar ook vind ik het idee wel fijn iets te geven waar in zit wat hij nodig heeft. Wat heeft hij dan nodig is dan de vraag? Lijkt me dat je daar om de zoveel tijd een onderzoek voor nodig hebt, maar ik neem aan dat ik ook zou kunnen voeren zodat hij toch binnenkrijgt wat nodig is en niet binnen krijgt wat niet nodig is.
Ik ben laatst begonnen met de Quatro van Mijten. Een muesli met 2,5% melasse maar zonder haver. Nu las ik op bokt dat er een equifyt dealer in de buurt komt. Die staat bekent dat ze voeren zonder melasse. De naturel base spreekt me aan omdat er kruiden in zitten die seizoensgebonden zijn. Ze heeft ook een hyves maar daar zag ik bij de naturel base geloof ik ook mais tussen. En er zit dus ook haver in.
Ik heb altijd geleerd van mijn opa dat je geen haver hoeft te voeren want daar werken ze veelste heet van. Kruiden lijken me wel fijn, maar wat doet haver eigelijk en is het zo erg als dat erbij zit? Zou ik het gewoon kunnen proberen en na hoeveel tijd zou ik iets van het voer kunnen zeggen?
Bladwijzers