Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 64

Topic: Hartog / Pavo

  1. #46

    Re:Hartog / Pavo

    Je hebt nog niet verteld wanneer de tandarts voor het laatst geweest is?
    Wat is je ontworm-schema?

  2. #47

    Re:Hartog / Pavo

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Je hebt nog niet verteld wanneer de tandarts voor het laatst geweest is?
    Wat is je ontworm-schema?
    Heb ik wel gezegd, die is nog nooit geweest.
    En ontwormen ja een keer in de zoveel tijd.

  3. #48
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Hartog / Pavo

    Als ik jou was zou ik dan ook een keer de tandarts laten komen
    A lot of people talk to horses, not many listen

  4. #49
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hartog / Pavo

    Een keer in de zoveel tijd is wel erg vaag Marjo.
    Hoe vaak dan, met welk middel, doen jullie dan alle paarden tegelijk, wordt de mest ook dagelijks of op zijn minst regelmatig opgeruimd?

    Ik zat vandaag eens te voelen hoeveel voordroog onze paarden (IJslanders) krijgen, en zo op de gok is dat denk ik zo'n 12 kilo, voor 6 paarden... en daarnaast krijgen ze nog een kruiwagen met stro welke ze dus met zijn zessen moeten delen. En niemand die te mager is... Ik vind het echt veel hoor, wat jij voert. En vreemd dat Sophie afvalt als ze wat minder krijg. Tandarts lijkt mij ook geen slecht idee.

  5. #50

    Re:Hartog / Pavo

    Ja laatste keer was halver wege de zomer. We hebben niet echt vaste tijden. En de mest word nu dagelijks uit de wei gehaald. IN iedergeval op de plekken waar ze eten.

    Ik ben al is bezig geweest met een tandarts. Maar ik ben daarin nog niet echt verder gekomen.

    Uit ervaring weet ik dat gokken van gewicht echt uit de richting zit. (teminste bij mij )
    Ik heb een weegschaaltje. die kun je ophangen en het net eraan hangen.

    Ga voorlopig zo even aankijken. Wil eerst zien wat de lucerne doet. tot nu toe vind sophie het heerlijk en blijft ze er goed uitzien.
    Maar wil dit eerst tijdje aankijken.
    En weer is verder zoeken naar een tandarts.

  6. #51
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Hartog / Pavo

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Een keer in de zoveel tijd is wel erg vaag Marjo.
    Hoe vaak dan, met welk middel, doen jullie dan alle paarden tegelijk, wordt de mest ook dagelijks of op zijn minst regelmatig opgeruimd?

    Ik zat vandaag eens te voelen hoeveel voordroog onze paarden (IJslanders) krijgen, en zo op de gok is dat denk ik zo'n 12 kilo, voor 6 paarden... en daarnaast krijgen ze nog een kruiwagen met stro welke ze dus met zijn zessen moeten delen. En niemand die te mager is... Ik vind het echt veel hoor, wat jij voert. En vreemd dat Sophie afvalt als ze wat minder krijg. Tandarts lijkt mij ook geen slecht idee.
    Marja, ijslanders worden van de lucht al dik. Mijn ponies komen ook snel aan, maar hadden ECHT niet genoeg aan het rantsoen wat de ijscoos op de wei kregen.

    Ik zal er eens aan denken en de weegschaal meenemen, en wegen wat ik hier voer

    Verder eens met TA en wormenverhaal.

  7. #52
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hartog / Pavo

    Ja IJslanders worden wel sneller dik, maar Sophie is ook niet zo'n grote pony én er wordt niet of weinig meer gewerkt, dus ik kan me voorstellen dat ze qua rantsoen in principe niet zo heel veel méér nodig zou hebben...

    Afgelopen zomer voor het laatst ontwormd? En de mest wordt/werd niet altijd weggehaald. Hmmm misschien een keer een mestonderzoek en/of bloedonderzoek om een wormbesmetting uit te sluiten?
    En een beter ontwormingsschema opstellen!

    Ik zal eens wegen wat onze paarden nu krijgen, wij hebben zo'n weegding op stal hangen bedenk ik me net...

  8. #53

    Re:Hartog / Pavo

    2 weken terug hebben we alles weg gehaald.

    mijn pony's krijgen zo snel mogelijk een wormspuit. En die van eveline en elske ook.
    Mijn budget laat deze maand even weinig toe dus dat maakt het niet gemakkelijk.
    Dus moet soms even iets opschuiven.

  9. #54
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hartog / Pavo

    Ontworm je dan wel alle pony's tegelijk? Dat is namelijk erg belangrijk, anders kunnen ze elkaar makkelijk weer herbesmetten, zeker als er niet dagelijks uitgemest wordt.
    Enneh... de problemen van een beperkt budget begrijp ik wel, maar een wormenspuit is nou ook weer niet zó duur...

  10. #55

    Re:Hartog / Pavo

    nee wormspuit is niet zo duur idd.
    En alle pony's worden dan wel tegelijk ontwormd.
    We mesten nu zo goed als dagelijks uit, natuurlijk alle mest eruit is altijd lastig aangezien ze overal en nergens lopen.
    En ik ook gewoon een voorledige werkweek heb op moment wat soms ook zijn tol eist.

  11. #56

    Re:Hartog / Pavo

    Overigens schijnt er in de lucerne van Hartog al lijnzaad te zitten . Ik voerde het Rick toen hij die smerige kuil op stal moest zien kwijt te raken uit zijn darmen. Werkte goed. Hij werd er niet dik van. Ik deed de verhouding daarin als volgt: 1 maatbeker lucerne en een kwart muesli.

  12. #57
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hartog / Pavo

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Overigens schijnt er in de lucerne van Hartog al lijnzaad te zitten .
    Dit verbaasde mij, dus ik ben even gaan googelen: http://www.hartog-lucerne.nl/paarden...en/lucerne-mix
    Er zit lijnzaadOLIE in, en dat heeft niet hetzelfde effect als lijnzaad.

  13. #58

    Re:Hartog / Pavo

    ik bedoelde inderdaad lijnzaadOLIE. Dacht altijd dat het een wat mindere werking had als gewoon de lijnzaad op zich maar wel dezelfde? Wat zijn verder de verschillen?

  14. #59
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hartog / Pavo

    Lijnzaad wordt vaak gevoerd om zand te helpen verwijderen uit de darmen. Lijnzaad wordt een kleverige substantie als je het kookt, maar ook als de zaadjes rauw(in beperkte hoeveelheid ivm blauwzuur) door het voer gemengd worden. In het spijsverteringskanaal worden ze dan alsnog kleverig, zodat ze zand mee naar buiten kunnen nemen. Verder bevatten de zaadjes natuurlijk ook olie; dit zorgt voor een mooie vacht.
    Lijnzaadolie heeft dus niet de eigenschap om zand mee naar buiten te kunnen nemen.

  15. #60

    Re:Hartog / Pavo

    Nu snap ik hem. Moet wel zeggen dat ik het lucerne nogal plakkerig spul vind. Blijft ook altijd een restje aan mijn voerbakjes plakken. Daarom had ik eigenlijk verwacht dat het dezelfde werking had. Heb vroeger weleens heel smerig lijnzaad staan koken. Vond het al zo'n vooruitgang dat je het nu dan kant en klaar zou hebben wat dan dus niet zo is

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •