Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 73

Topic: Nieuwe level 2?

  1. #46

    Re: Nieuwe level 2?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Hopelijk lees je dit nog. Ik dacht zelf dat "obstacle" obstakel betekent, maar mijn US-connecties hebben me inmiddels wijzer gemaakt.
    Nog bijtijds gelezen! Dat is eigenlijk wat ik wilde gaan doen ja
    Voor elke game een passend obstacle vinden, waarmee je er iets meer van maakt dan slechts de game itself.

    Gisteravond was erg leuk in ieder geval. Ben benieuwd!

    May the horse be with you!

  2. #47

    Re: Nieuwe level 2?

    Eerste poging tot filmen gedaan, was wel lachen. We hebben online gefilmd. Terwijl ik bezig was dacht ik echt: stop de camera maar, dit is zo waardeloos! Bij terugkijken viel het dan relatief weer mee. Maar dit ga ik nog niet insturen!

    Morgen wil ik freestyle en finesse proberen te filmen. Maar ze loopt linksom echt niet goed, niet kreupel, maar zeker niet goed als je erop zit (reed met barebackpad). Ze neemt de bochten zo raar! Denk echt dat ik fundamenteel iets verkeerd doe. Ze deed wel netjesachtig cirkeltjes om een marker en dan naar de andere. En finesse ging ook wel aardig.

    Morgen nog 1 keer kijken of ik me verbeeld dat er iets met het zadel is. Vandaag keek ik: ja het is ongelijk, maar dat zit hem, als het op een zadelbokje ligt, vooral in het onderste voorste deel, en daar zit geen boom meer volgens mij. Als het morgen ook maar enigzins recht kan liggen, gaan we rijden! Ik weet niet of ik de galoptaken nou zo graag met bbp doe eigenlijk... Zo solid calm cool and collected is Suusje niet, die plotselinge woeste sprongen online kunnen ook met mij erop Terwijl ze de rest van de tijd een responsive(achtig) yielding confident paardje is, ziet er best goed uit. Een paard dat weet wat ik bedoel en dat best wel wil doen. Nog niet echt YES MA'AM!!!, maar zeker wel: "okee, dat is goed, doe ik, zo goed?"

    Liberty: zowel de tong als smell the tail moeten we nog wel verbeteren: smell the tail doet ze prima, maar niet lang genoeg (meer). En de tong is ze vergeten (was ik ook, dus can't blame her). Te lang niet genoeg gedaan. Pinch the neck: wat ik er van maak is friendlygame, dan pak ik een huidplooi op haar hals, hou die vast tot ze ontspant en laat dan weer los en rub. Zou dat goed zijn? Voor de rest doet ze het eigenlijk goed at liberty, behalve dan dat ze er 1 keer vandoor moest schieten en knoertehard door de bak moest galopperen. Daarna konden we 7 games in 7 minutes, leuk is dat hoor!
    Al met al: werk genoeg!


    En jullie?

    May the horse be with you!

  3. #48
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Nieuwe level 2?

    Heeft al iemand antwoord van Eddy of je examen mag doen volgens de nieuwe taken? En als dat mag, mag dat dan ook als je het oude L2 pakket hebt?

  4. #49

    Re: Nieuwe level 2?

    Nog niet. Zoals gezegd: zodra ik van hem hoor, horen jullie het ook meteen.

    Is iedereen nou druk aan het filmen of niet?

    May the horse be with you!

  5. #50
    Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    480

    Re: Nieuwe level 2?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Heeft al iemand antwoord van Eddy of je examen mag doen volgens de nieuwe taken?
    Volgens mij is Eddy nu in Engeland, tenminste dat begrijp ik
    uit de kalender op PN.

  6. #51
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Nieuwe level 2?

    heb net de assesments gekeken... waar is de finesse gebleven?? alleen sideways en achterwaarts??
    helemaal voor niets alles lopen filmen
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  7. #52

    Re: Nieuwe level 2?

    Bericht van Marieke, dat Eddy inderdaad in Engeland is na 12 oktober mijn vraag zal beantwoorden. Dus effe geduld allemaal.

    May the horse be with you!

  8. #53
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Nieuwe level 2?

    Hey! Ja, bij die shims wordt de druk anders verdeeld. Bijvoorbeeld als een zadel van voren nauw is, en je legt die shims niet op de schoft ,maar verder naar achter, dan komt daar meer druk i.p.v. daar waar het te nauw is. Het is kiezen tussen twee slechten zeg maar, een zadel moet gewoon passen, maar bij sommige paarden zie je dat er minder druk achter de shcouderbladen is.

  9. #54

    Re: Nieuwe level 2?

    klopt idd dunya.Ik leen nu ook een shim voor mijn zadel.Met goede resultaten .Ben al bezig om er zelf 1 aan te schaffen
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  10. #55

    Re: Nieuwe level 2?

    Bericht van Parelli NL: Level 2 wordt volgens de nieuwe eisen geevalueerd. Dus filmen!

    May the horse be with you!

  11. #56
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Nieuwe level 2?

    He? Dus je mag geen examen meer doen volgens de oude eisen?????
    Het nieuwe examen vind ik niks aan... Ik werk al tijden toe naar het oude!

  12. #57
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Nieuwe level 2?

    Vast wel joh, dat is bij het nieuwe level 1 ook zo.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  13. #58
    Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    389

    Re: Nieuwe level 2?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    He? Dus je mag geen examen meer doen volgens de oude eisen?????
    Het nieuwe examen vind ik niks aan... Ik werk al tijden toe naar het oude!
    haha, dat was nou ook mijn eerste reactie!

    (aan de andere kant: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

  14. #59
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Nieuwe level 2?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    (aan de andere kant: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
    Tja noem me maar een streber, maar het halen van het nieuwe L2 stelt in mijn ogen niet zoveel voor, tenminste, niet als je al eind (oud) L2/begin L3 bent. Dus dan vind ik er niet veel aan... Moet ik al die moeite van het opnemen enzo doen, voor een diploma dat niet veel voorstelt...

  15. #60
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Nieuwe level 2?

    Gewoon dóen Marja! Het nieuwe Level 2 stelt in jouw optiek misschien niet veel voor, als je al zover bent gekomen kan ik me dat wel voorstellen (ik moet nog maar zien dat ik mijn rode string ooit krijg). Het hele systeem ligt immers op de kop nu, en er zal dus nu al gewerkt worden aan een nieuwe Level 3. Uiteindelijk komen dan alle punten vast aan bod. Jij hebt gewoon al een enorme voorsprong. Misschien omdat de Levels nu zijn aangepast het voor meer mensen mogelijk is om tót Level 4 thuis ook daadwerkelijk te kunnen hálen en dat motiveert die nieuwe groep natuurlijk wel (BIG business speelt vast ook een rol mee, Pat is niet gek). Er zullen weer heel wat pakketjes over de toonbank gaan. Maar het blijft i.m.o. een mooi systeem en hij heeft het allemaal mooi opgeschreven met zijn team, dus dat ze er zelf flink beter van worden, daar heb ik persoonlijk minder moeite mee. Wat ik leuk vond om te lezen (weet niet meer waar, ergens op i-net) is dat ze aan de hand van de commentaren en het vastlopen van sommige studenten zich realiseerden dat er iets moest gebeuren. Ga het toch even opzoeken, kom er op terug!

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •