hoi,
Ik weet niet helemaal waar ik dit topic moet plaatsen, ik hoop dat het hier goed staat.
mijn paard is namelijk bang in de paddock. Heel vervelend want dat is in de winter de enige plaats waar ze buiten mogen staan. Het is gelukkig niet altijd, die angst. maar dan is het er "opeens" weer.
De paddock ligt pal naast de rijbak ( langs de korte zijde van de bak ) en is ongeveer 20 bij 15 meter. paarden staan er 2 aan 2 in. maar zijn maatje wordt ook bang als mijn paard bang is.
Het komt er opneer dat hij bijna alleen voor de uitgang staat of hooguit 10 meter net langs de ene rand (langs de bak ) durft te lopen. Langs de andere zijde van de paddock is een heg met coniferen en daar durft hij dan echt niet te komen. Achter die heg is een kippenhok en de tuin van de staleigenaren. Dus daar geberud wel eens wat ( wat hij dan niet kan zien, coniferen zijn 4 meter hoog )
Wat kan ik nu eens doen om hem dan over die angst heen te helpen ? Vandaag 20 minuten in de paddock gelopen bij de paarden aan de enge kant, maar ze durven echt niet naar me toe te komen. Hebben jullie goede ideeen ?
Groetjes,
maris
Bladwijzers