Woei wat een discussies hier zeg! Hihi.
Het volledige omslaan heb ik tot op heden inderdaad nog niet eerder meegemaakt met haar... Ze reageerde echt alsof ik een halve seconde eerder haar helemaal in elkaar had staan meppen zeg maar.. Overigens vraag ik me nu ineens af; zou het dominantie geweest zijn, dan is het toch vrij onlogisch dat ze van me wegloopt, een klein rondje loopt, en vervolgens heel vriendelijk en licht aarzelend weer op me af komt? Hoefde haar niet terug te roepen oid, ben gewoon op mn plek blijven staan om haar de kans te geven om zelf te bedenken dat ik geen gekke dingen zou gaan doen. Mn pony komt nog wel eens heel assertief op me af met een houding van ''ik wil een snoepje en ik wil het nu!'' (waarop ik hem overigens wel doodleuk wegstuur, snoepjes moet ie verdienen en beslist niet opeisen hihi) dus die houding had ik beslist wel herkend..
Maar om even terug te komen op Magda; ze deinst wel eens vaker terug voor aanraking, maar dat is meestal als ik voor haar box sta en even een kriebel wil geven, het blijft dan ook bij het wegdraaien van hoofd en hals.. Dan babbel ik even tegen haar tot ze besluit dat ik niet eng ben en meestal kan ik daarna gewoon normaal aaien ed. Verder ben ik gerust wel duidelijk hoor! Een doodenkele keer probeert ze zelf snoepjes uit t tasje te vissen en dan is t ook een duidelijk ''nee'' met een subtiele beweging (om haar niet de stuipen op t lijf te jagen) waarmee ik haar hoofd een andere kant op dirigeer. Maar de keer dat ze zo raar reageerde had ze dat geen enkele keer geprobeerd.. Was gewoon echt een hele fijne, ontspannen ''sessie'' om t zo maar ff te zeggen.. Een instructeur erbij halen zal ik zeker overleggen met de eigenaresse overigens, maar wil eerst nog wat verder met haar zien te komen in vertrouwen richting mij en de eigenaresse voor er nog meer vreemde mensen bij gehaald worden..
Maar nogmaals; ik ben echt wel duidelijk tegen paarden hoor, getraumatiseerd of niet.. Mn eigenwijze hengst was anders ook al lang en breed over me heen gedenderd denk ik zo :+
Ik zal kijken of ik een keer kan filmen, maar is wel een beetje lastig natuurlijk.. Moet dan ten eerste de mazzel hebben dat zij en haar vriendin al buiten staan en ten tweede moet er iemand bij zijn die geduldig genoeg is om de hele traing te filmen.. Maar zal iig proberen of ik het binnenkort voor elkaar kan krijgen, anders kan ik iig een keer flimen tijdens het poetsen, dan ben ik van wat minder dingen afhankelijk..
Bladwijzers