Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: Meedenken over nieuw type aanvullend voer voor paarden naast ruwvoer

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Meedenken over nieuw type aanvullend voer voor paarden naast ruwvoer

Ik ben door een kleine voerfabrikant benaderd om mee te denken over een nieuw type aanvullend voer voor paarden die voornamelijk ruwvoer eten.
    Omdat in het meeste hooi en gras of kuil niet altijd alle benodigde vitaminen en mineralen zitten, en je soms je paard ook wel eens wil verwennen nadat je lekker met hem gespeeld hebt, ben ik altijd op zoek naar een aanvullend voer wat lekker is en de benodigde voerdingswaarden bevat zonder dat ik het risico loop op hoefbevangenheid.
    Flashy is namelijk erg gevoelig voor een overschot aan eiwitten en suikers.

Nu sprak ik op Flanders Horse Expo iemand die bezig is een nieuwe type voer te ontwikkelen dat voor mij zeer geschikt zou zijn. En met mij volgens mij voor heel veel paardeneigenaren in dit land omdat de kwaliteit van ons gras en hooi over het algemeen onvoldoende is.
    Ik heb een proefverpakking gekregen en Flashy en Kito vinden het heerlijk. Het bevat op dit moment o.a. Engels raaigras, vitamines en mineralen korreltjes en Timothei. Verder helemaal geen toevoegingen, brokken of wat dan ook. Ik kan het dus probleemloos bijvoeren zodat ik zeker weet dan ze voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgen.

In gesprek met die man kwamen we op het idee om een groep van paardeneigenaren bij elkaar te zoeken die mee willen denken over dit type voer. Het idee is om binnenkort een keer een avond te plannen op een centraal punt in Nederland. Tijdens die avond zal de fabrikant meer vertellen over de samenstelling en krijgt iedereen een zak mee om te testen met een vragenlijst. Daarop kan je aangeven bijv. vindt je paard het lekker, wat mis je erin, wat vind je niet nodig etc. Met behulp van die feedback kan de voersamenstelling aangepast/verder verbeterd worden.

Wie vind het leuk om eens een avond daarover mee te denken? Meld je aan via een PB op dit bericht ajb.

Irene

Re:Meedenken over nieuw type aanvullend voer voor paarden naast ruwvoer

Het mooiste zijn iets met meer vitamen en miniralen, en zonder suikers en melasse

Ik heb nu een eczeem voer gevonden, en wil het gaan proberen voor sophie het spreekt me heel erg aan,
    En soms zie ik wel sportvoer ofz daar zit dan minder suiker in maar wel veel haver. Zo gek. maar waar.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Je hebt PB.
    Ik voer mijn paarden nu zelf vitaminen- en mineralenkorrels en daar ben ik erg tevreden over, maar ben altijd benieuwd naar nieuwigheden.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat is Timothei.? Bevat het voer E-nummers (conserveringsmiddelen)?, dat vindt ik ook altijd belangrijk.
    Het ligt eraan waar het overleg plaats zou vinden of ik wel/niet belangstelling heb, ik reis niet graag ver.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Zou ook fijn zijn na die meeting om de uitleg en de daarna opgedanen ervaringen hier te plaatsen voor de mensen
    die niet heen gaan Ik heb er gewoonweg te weinig kennis van maar blijf graag op de hoogte
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Ook als je niet veel verstand hebt van voer in algemene zin is het juist leuk om aanwezig te zijn hoor. Er wordt namelijk van alles uitgelegd over voedingsstoffen en hoe die werken. Plus je kan het voer uitproberen en je paard verteld je ook veel!

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Hoi,

Ik kom graag! Voer momenteel de voeding van bio-ron waar ik ook zeer tevreden over ben. Met name de biologische achtergrond vind ik fijn, zodat je weet dat er ook geen chemische bestrijdingsmiddelen of kunstmest gebruikt zijn.
    Vind het voerprobleem altijd interessant en je weet nooit genoeg!

Groetjes Eltina

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Het klinkt een beetje als het voer van voergezond = de healthy herbs brokken. Die hebben ook een brok met toegevoegde vit en min.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Dit voer bevat juist geen brok omdat daarin vaak veel slechte stoffen zitten en om die brokken te maken wordt veelal melasse gebruikt om de brokken te binden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

In de brok van healthy herbs zit geen melasse ! En ook geen bindmiddelen, houdbaarheidsmiddelen etc etc. Puur natuur zijn ze.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

hoe kan het dan een brok zijn?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

het wordt volgens een geheim procede geperst, schijnt. Met stoom ofzo geloof ik. Ik weet niet precies hoe, maar in ieder geval wel 100% zonder melasse.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Dit is zo'n interessant onderwerp vind ik!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Interessant idd!
    Maar wat is dan het verschil tussen brok en korrel volgens jou. Vitamines en mineralen moeten toch ook bijeen gehouden worden op één of andere manier?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Wat is Timothei.?
    Dat is een grassoort, net zoals raaigras.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten