Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

  1. #31

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    iedereen bedankt voor de reacties!
    Ik heb vandaag even bezig geweest op de grond, dat ging wel goed.
    Daarna heb ik heb vrij gelongeerd zonder longeerlijn en vrij laten springen.
    Hij ging de hele tijd alleen maar galoperen en draven op de lange zijde terwijl ik hem steeds vroeg te gaan stappen.
    hij ging maar door, ook wilde ik hem laten omdraaien en hij gaat gewoon door.
    Dus op een gegeven moment ging ik voor hem staan , en hij loopt gewoon over me heen echt ongelooflijk!
    Na een tijdje toen hij helemaal uitgeput was van zijn eigen drukke gedoe ging hij stappen.
    ik heb hem uitgestapt en daarna heb ik alles opgeruimd toen bleef hij de hele tijd staan!
    Dat deed hij wel goed
    oja en kiara misschien kan je beter ergens anders een discussie houden over jou paard en wat wel en niet goed is.
    Want ik heb een echt probleem en wil dit graag oplossen!

  2. #32
    kiaraaa
    Guest

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    aramant abel.. Dat hoef je geen 2 keer te zeggen.

  3. #33
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Bij paarden die niet terugwillen naar een langzamere gang zijn er in ieder geval twee opties (weet ik uit ervaring ), misschien wel meer, maar ik kom er op twee. OF hij gaat zolang JIJ dat wil, in de richting die JIJ wil en zo hard JIJ dat wil tot het niet zo leuk meer is OF het is het gevolg van een voorval (spanning niet kunnen loslaten -zoals bij mijn pony-, jou niet begrijpen en vast nog meer). Oh, enneh, als je pony uit dominantie over je heen dreigt te lopen mag je je ruimte best goed beschermen (d.w.z. een beuk ( ) verkopen).

    Ik adviseer je in ieder geval om een paar lessen te nemen. Roos (pocalover) is errug fijn en Margot (Margot van Lare) is ook errug goed met dominante gevalletjes En verder zijn er nog veel meer prettige instructrices hier (en buiten het forum).
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  4. #34
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Ik zou het ook erg prettig vinden als je niet zo zou schreeuwen (vet en cursief), we begrijpen je ook prima als je in gewone letters typt.

  5. #35
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    61
    Berichten
    142

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Ik heb al 2 x een bericht geschreven en kreeg elke keer " een fout" waardoor ik weer overnieuw kan beginnen.
    Nu dus een korte versie.
    Toevallig heb ik Eef Feenstra gisteren ontmoet op Equitana bij de Parelli stand en ze is echt heel aardig dus als
    je in haar buurt woont zou ik zeker een les proberen te regelen. Want je moet iets veranderen, anders blijft de situatie hetzelfde. En misschien zijn het maar kleine veranderingen die je hoeft te doen maar die zijn dus wel belangrijk!
    Want wat is er mooier dan een goede verstandhouding met je paard?
    En misschien heeft hij het voorjaar in zijn hoofd en vind hij het buiten super...leuk , maar in de
    bak super....saai! Dus maak het in de bak wat interessanter voor haar met leuke en verrassende oefeningen!

  6. #36

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    oke bedankt !
    sorry van die letters maar dan vind ik mijn eigen bericht sneller terug.
    Maar abel krijgt alleen hooi en geen brok , en hij is 4 jaar oud. hij is ongeveer 1.48.
    Eerst luisterde hij wel heel goed om een gang terug te gaan nu ook niet meer!
    Zijn er ook mensen die hierin les geven , en die mij misschien les willen geven dan?

  7. #37
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Ik vind mijn eigen berichten altijd snel terug door te scrollen en aan de linkerkant te kijken of ik mijn avatar voorbij zie komen. Net zo handig, en minder storend voor de rest.

    Ja hoor, er zijn hier zat mensen die les geven (waaronder ikzelf). Er was ooit een verzameltopic met de gegevens van iedereen van het forum die lesgeeft, maar ik kan dat nergens meer vinden... Iemand???

    Geef anders even aan waar je woont, dan krijg je wellicht ook wat gerichtere reacties.

  8. #38

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Eef Veenstra woont in Friesland, zij kan je vast wel helpen

  9. #39
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:ik zoek een oplossing voor probleem gedrag van mijn pony

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amarant_abel
    Maar abel krijgt alleen hooi en geen brok , en hij is 4 jaar oud. hij is ongeveer 1.48.
    Qua voer doe je het prima, geen brok, muesli of wat dan ook! Ook niet gaan geven nu, want hij is al druk zat . Wat wel handig is, is om een beetje compleet supplement bij te voeren zodat hij wel genoeg vitamientjes en mineralen binnenkrijgt. Hij is immers nog in de groei (haflingers groeien nog zeker tot hun 5e verjaardag ) en uit hooi kunnen ze vaak net niet alles binnenkrijgen. Zijn leeftijd is een beruchte leeftijd bij haflingers, op die leeftijd zie je vaak een soort "pubertijd" waarin ze ooit aangeleerde grenzen in de omgang gaan uittesten. Heel normaal en gezond, maar je moet er wel goed mee omgaan en die grenzen kunnen stellen. Ik denk dan ook dat het probleem erin zit dat hij heel stapsgewijs al steeds een stukje de grenzen heeft opgerekt en nu gaat hij echt te ver. Ook dat is op te lossen, maar dan moet je heel duidelijk, heel consequent zijn. Een goede instructie kan je daarbij zeker weten helpen!!!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •