Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

  1. #1

    Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    heeii,

    ik hoop dat ik het in het goeie topic heb gezet.

    ik heb een probleempje met wijken voor druk.
    mijn verzorgpaard die wijkt bijna op alle plekken voor de druk weg.
    alleen zijn neus laat ie niet toe.
    zodra die door heeft dat er maar een beetje druk op zijn neus komt ontwijkt hij mijn hand.
    als ik hem gewoon wil aaien ofzo dan laat ie dat toe.
    wat kan ik nu het beste doen? iemand advies?
    Alvast Bedankt.


    Groetjes

  2. #2
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    60
    Berichten
    142

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Gewoon je hand heel zachtjes op zijn neus en meebewegen als hij zijn hoofd wegdraaid.
    Ook geef je een klein beetje druk met b.v alleen de duim (als je je hand over zijn neus hebt) of alleen met de andere vingers.
    Als je b.v. met je duim van je rechterhand druk geeft zou zijn rechter voorvoet naar achteren moeten gaan (met de vingers van je rechter hand zou zijn linker been naar achteren moeten gaan). Zodra hij dit doet...al is het minimaal..gelijk stoppen. Maar je begint dus zacht en je gaat gewoon mee met zijn hoofd.
    Succes!

  3. #3

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Oke bedankt, Zal het proberen, want hij haalt zijn hoofd echt heen weer te bewegen tot hij van mijn hand af is als is het een lichte aanraking. maar mischien even wat meer doorzetten

  4. #4
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    60
    Berichten
    142

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Ja, het is even volhouden, zodra hij merkt dat als hij reageert de druk weg gaat.
    So... be quick to release!

  5. #5

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Weet je wat ook een optie is. De neus gewoon even met rust laten. Lekker werken aan je relatie en over een maand nog eens kijken hoe het gaat. Probeer in ieder geval niet te gefocused te worden op die neus. Voor je het weet heb je er een probleem bij. De rest gaat zo goed, ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook wel goed komt.

    Succes.
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #6
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    60
    Berichten
    142

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Bij Melody is het meestal de eerste keer weer even het hoofd naar beneden en dan volg ik gewoon en als ze dan stil staat haal ik mijn hand weg. Ik hou dan alleen maar heel licht mijn hand op haar neus, verder nog niets.
    De keer daarna kan ik gewoon licht druk geven en gaat ze heel licht achterwaarts.
    Zelf denk ik niet dat het bij haar zal helpen om het een maand niet te doen, eerder zou ik het juist elke dag eventjes heel licht proberen...maar...zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet.

    Bij Amigo, RB-Extr, werkt het eigenlijk op de zelfde manier als bij Melody (LB-extr/intr(ik ben er nog niet helemaal aan uit of ze intro- of extrovert is))
    Maar door het vertrouwen te geven, dus door heel licht te zijn lukt het wel.

  7. #7

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Wien heeft een pesthekel aan porcupine op haar neus. Doen we dan ook bijna nooit, maar omdat het principe van porcupine haar inmiddels allang duidelijk is, kan ze prima op fase 1 achteruit. Heb porcupine bijna nooit op haar neus gedaan, tot ze de rest op zone 1 kon bewegen. En op fase 1 is porcupine op haar neus helemaal niet zo erg


  8. #8

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door svanderkuijl

    Zelf denk ik niet dat het bij haar zal helpen om het een maand niet te doen, eerder zou ik het juist elke dag eventjes heel licht proberen...maar...zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet.

    Hoi hoi,

    Samen zijn we wijs, dus ik houd altijd wel van een andere mening.

    Kun je jouw mening onderbouwen, want ik wil graag weten WAAROM je denkt dat dit niet gaat helpen.

    Bedankt.

    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #9
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    60
    Berichten
    142

    Re:Wat te doen met niet neus mogen aanraken.

    Omdat ik denk dat het een zelfde oefening is als alle andere oefeningen bij het leren te wijken voor druk.
    En dat ook het paard in deze zone kan of moet leren wat de bedoeling is. En in principe probeert hij er wel onderuit te komen
    door het hoofd weg te draaien maar dat is denk ik ook een bepaalde dominantie of misschien doet hij het door het ontbreken van vertrouwen. Achteruit lopen door te wijken voor druk aan het hoofd is denk ik dan, je meerdere te kennen in de ander. Dus als ik ga wijken voor de druk die mijn paard mij zou gaan geven...is mijn paard mijn meerdere. En aangezien ik toch de leider zou moeten zijn moet mijn paard ook gewoon als ik het vraag, vriendelijk en beleefd maar wel met overtuiging dat ik wel wil dat hij doet wat ik vraag, ook zal doen Als ik ga rijden vraag ik toch ook zijn neus in de richting die ik wil rijden?
    Het aandoen van hoofdstel of halster is eigenlijk ook zo'n oefneing alleen dan van bovenaf.
    Door het met regelmaat en door zeer licht te zijn het paard zou hij het toch moeten leren.
    Als het paard het echt niet leuk vindt moet je het niet vaak doen natuurlijk. Achteruit laten lopen is voor sommige paarden
    ook niet leuk, maar ze moeten het wel kunnen alleen ga je dat dan ook niet tot in den treure vragen.

    Was dit een wijze uitleg ...of slaat het nergens op?
    En ik ben hier om te leren dus kom maar op met een andere visie of mening hoor!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •