Omdat mijn paard bij de dierenarts onder behandeling staat voor diastasen (ruimtes tussen de kiezen, waardoor er eten tussen blijft zitten wat ontstekingen heeft veroorzaakt) doe ik zo voorzichtig mogelijk met haar hoofd. Ze vindt het erg vervelend als ik haar onderkaak al met m'n hand nader. Ook met het sluiten van het clipje van het halster legt ze de oren in de nek en hapt ze als waarschuwing.
De diastasen zijn allemaal leeg geblazen en we herhalen de behandeling nu regelmatig, zodat het tandvlees de kans krijgt om terug omhoog te groeien. Ik weet niet of ze er nu nogsteeds zo'n last van heeft of dat het is omdat ze er last van heeft gehad, maar ik wil eigenlijk niet te veel aan haar hoofd zitten. Nou ben ik net begonnen met grondwerk en dan wiebel ik soms wat met het touw en ik heb het idee dat ze dat niet prettig vindt. En uiteraard wil ik haar geen pijn doen, maar ik wil haar ook niet maar laten staan tot het gebit goed is want dat kan nog wel even duren, hoop dat jullie dat begrijpen.
Daarom dacht ik, misschien bestaat er een alternatief voor een halster.. Bijvoorbeeld een halsband? Heeft iemand daar ervaring mee en kan je er evengoed je paard aan vastzetten en grondwerk doen?
Groetjes, Laura
Bladwijzers