Oorspronkelijk Geplaatst door
Eleni
Oorspronkelijk Geplaatst door
MissMaris
Oeh mijn plan van vandaag past ook in het Friendly thema, mooi! Gaan dit komende 3-6 dagen nog herhalen dus ben benieuwd:
Geparkeerd bij het krukje BBP opgepakt, laten zien, drie keer zwaaien, Shier dacht jummie, de BBP *knaagknaag*
Dit op beide kanten gedaan. Vervolgens Friendly met de BBP in alle zones. Zone 5 lichte spanning, verder ok.
Toen extreme Friendly in alle zones, dit was helemaal ok. Interessant. Vervolgens weer terug naar 2, drie keer zwaaien en erop via zijn oren, glijdend over zijn nek op de juiste plek. Shier zei, joh, doe maar hoor ik vind het niet zo interessant, ik ga wel lekker aan het krukje knagen.
BBP eraf gehaald, singel gepakt, laten zien, Friendly helemaal ok. Even onder zijn buik zwaaien... Ok, NIET ok.
HELEMAAL NIET OK, DOEI! zei Shiertje. Totally introvert, kon niet knipperen, niet bewegen, amper ademen. Didn't see that one coming.
Ritmisch doorgegaan met zwaaien en vertelt dat het ok was, dat hem niks zou overkomen. Het duurde en duurde en vond het zo sneu!
Uiteindelijk knipperde hij en zijn oren bewogen, klein signaal, major step. Direct gestopt en gaan zitten. Als Shier iets moeilijk
vind/vond dat wil hij graag knagen, het liefst in mij. En weet je, ik wil hem dat zo graag geven op dat moment om hem te helpen! Toch kies ik maar voor de LR of stick op zo'n moment. Logisch maar 't liefst geef ik hem gewoon mijn knie of hand. Mega gaap sessie.
Dit later na even een break genomen te hebben en hij helemaal ontspannen was nog een keer herhaald, ging al beter. Dit keer de singel aan 1 kant vastgemaakt, zodat hij het vervolg kon zien. Dit keer was het lastig te zien of hij nou ontspannen was of introvert. Hij knipperde wel licht, maar zijn ogen half open. De ademhaling was beter te zien dan hiervoor. Zijn oren etc. wel helemaal stil. Gekozen voor introvert, gewacht op een signaal en toen weer even los. Nog een keer gedaan en dit keer bleef hij duidelijker knipperen, hoorde dingetjes om hem heen. Fijn. Singel op ruimste gaatje vast. Gewacht en gekeken maar ging niet introvert. Om dit te checken gekeken of hij een paar stapjes kon zetten. Dit kon. Fijn, BBP af, gaan zitten en wederom mega gaap sessie.
Was erg interessant vandaag! Wanneer deze Friendly ok is, ga ik verder met ons touw-om-de-benen-plan, wederom een Friendly uitdaging
Hoi Maris,
Wilde even reageren op je berichtje, misschien had je het zelf al wel bedacht, of heb ik het verkeerd begrepen, maar wilde het toch voor de zekerheid even zeggen; zou het zo kunnen zijn dat Shier het in het begin al niet echt oké vond? Omdat je zegt dat hij het niet interessant leek te vinden, maar wel aan de kruk ging knagen, en daarna zeg je dat hij gaat knagen als hij iets moeilijk vindt?
Heel herkenbaar overigens dat je het soms lastig vindt om te zien of hij ontspannen of introvert is, daar worstel ik zelf soms ook erg mee!
p.s. ik hoop dat het goed is gegaan met het quoten
Bladwijzers