Een kunstje dat Shanna al een paar jaartjes kan (ehhh, afraffelt)
Shanna's galoppirouet deed ik tot nu toe vanaf de cirkel naar binnen vragen, begin van change of direction en dan voorhand doordrijven, daarna achterhand wegdrijven. Het gevolg is dat ik meestal een soort spin om haar middelpunt krijg, ipv een pirouet om de achterhand Ziet er leuk uit, maar is niet echt wat...
Deze winter zijn we dan ook begonnen met mooie spins in stap met DRAW voorhand, ipv drive achterhand in de tweede helft.
Dat gaat nu bijna altijd goed. Maar zodra ik het tempo omhoogbreng (bv in de spin van stap naar draf ga) verliest ze (of verliezen WE?) de controle en wordt het weer een middelpuntspin...
Owkee, andere insteek dan, dacht ik. Ik zag equitana iemand een mooie galoppirouet in draw doen, volledig voorhand draw. Zag er cool uit . dat moeten wij ook kunnen, vond ik.
Inmiddels kunnen we een kwart. Ik vraag galop op de cirkel, laat Shanna cirkel verkleinen en ernstig vertragen tot staptempo en doe dan draw, waarbij ik dus eigenlijk in een flauwe bocht met mn gezicht naar haar toe achteruit naar haar achterhand stap. WHOESH!!! Daar is ze. Ze springt als een debiel mijn kant op, en ploft met 2 benen op de grond: KLAAR!!! Vindt zij... Het voorwaartse is weg, ze staat 100% stil en kan dan dus haar pirouet niet afmaken... Zucht...
Ren ik harder achteruit, dan springt ze gewoon 180 graden in 1 keer en ploft dan alsnog neer.
Iets zegt me dat ik hier iets verkeerd doe. maar wat!
Is er iemand ook hiermee bezig of heeft iemand even een frisse blik op hoe nu verder?
Ik heb nu al zo'n 10 sessies hiermee bezig geweest, maar loop elke keer stug vast...
Bladwijzers