Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: zomereczeem.. wat gebruiken?

zomereczeem.. wat gebruiken?

Mijn haf heeft zomereczeem en een deken heb ik al besteld.. en het boek zomer eczeem opgelost met voeding ook..
    Helaas kan ik hem hier niet precies op zo een dieet zetten..Ben al blij dat ik een plekje heb gevonden waar hij 24/7 buiten kan staan..
    wat gebruiken jullie voor producten? want ik zie door de bomen het bos niet meer..
    ik heb van de dieren arts cavalesse gekregen kennen jullie dat?

ik hoop dat mensen tips hebben want zie wel 100 verschillende spulletjes te koop..

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    35

Re:zomereczeem.. wat gebruiken?

Wat ook goed schijnt te helpen (volgens vrienden) is Derfen. Dat kan je bijvoorbeeld kopen op vidoma.nl.
    Ik ga dat dit jaar voor het eerst gebruiken, dus meer kan ik daar ook nog niet over zeggen.

Maar als ik het ga gebruiken dan kan ik je dat wel even laten weten als je wilt?
    note to self: change the mind, the body will follow.

toevallig heb ik daar gsiter een proef pakketje van bestelt

bedankt voor de tip inelkgeval..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Helaas is het zo dat er niet 1 smeerseltje/brouwsel is wat bij ieder paard helpt (wat bij de ene helpt, doet niets voor de ander), vrees dus dat het gewoon een kwestie is van uitproberen wat er bij jou paardje werkt.

Ik heb Cavalesse bij mijn pony gebruikt en het werkte wel iets maar niet 100%, terwijl een kennisje van me wel succes had bij haar paard. Voor mijn pony gebruik ik momenteel alleen Derfen en dat werkt goed maar zit eraan te denken om haar toch eerst een reinigingskuur te geven met daarna een kuurtje glucobalance omdat haar ZE volgens mij niet alleen afkomstig is van de vliegjes (ze jeukt nl ook in de winter, al is het dan in mindere mate).

Iig veel succes bij je zoektocht naar het best werkende middel voor jou paard
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Er zijn inderdaad heel veel middelen verkrijgbaar en wat bij het ene paard wel werkt, werkt bij het andere absoluut niet. Dat is dus toch een kwestie van uitproberen...

Over Derfen loopt momenteel een topic op www.tolt.nl; Eveline Hekkenberg (homeopathe) schrijft daar een paar interessante dingen over.
    Verder vind je hier goede info over zomereczeem: www.zomereczeem.info en http://naturalhorsetrainer.nl/artike...mereczeem.html.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik gebruik standaard reiniging van Phytonics (Detox of Kidney Comp) en dit jaar voor het eerst ook Gluco Balance (mijn paard is ook insulineresistent).
    Verder voer ik hem zo sober mogelijk en niet al te veel op de wei.

Derfen heb ik ook gebruikt vorig jaar, werkte wel een beetje, maar niet helemaal. Verder stinkt het echt enorm
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Auky
    Derfen heb ik ook gebruikt vorig jaar, werkte wel een beetje, maar niet helemaal. Verder stinkt het echt enorm
    Ik heb er met mijn pony wel wat betere resultaten mee maar idd, op momenten van smeren veranderd de naam van mijn pony ook naar Unox (ruikt dan echt naar rookworst)
    Groetjes ingrid

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Anna krijgt momenteel ook GlucoBalance, en tot nog toe geen geschuur hier. Ik denk er nog over om een deken te gaan gebruiken, maar ik wacht eerst af óf ze gaat schuren. Anna staat op een paddock zonder gras, maar ze kan wel iets onder de draad door gras eten. Ze krijgt de GB in een betje muesli (van Pavo) en 3x per dag wat hooi.

Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    36

Ik heb op mijn paard een eczeemdeken opgedaan.
    Ik alles al geprobeerd maar niets lijkt te helpen, ik kijk echt wanhopig toe hoe mijn paardje zich kapot loopt te schuren
    Het is zo frustrerend

Whisper heeft nu al hele kale plekken onder zijn buik en in zijn gezicht komen weer plekjes tevoorschijn.
    Zelf heb ik heb ik bij Marja de thea three zalf besteld, ik hoop dat dit iets is voor Whisper..

Het is zo naar he voor ze
    Ik zet hem nu op stal tussen 6 en 10 en tussen 5 en 9 als t mogelijk is.. En krijg vandaag als t goed is de goede eczeem deken binnen.. Hopen dat dat wat help..
    Als jullie iets uitproberen doen jullie dat dan een heel seizoen?

Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    36

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lilian
    Het is zo naar he voor ze
    Ik zet hem nu op stal tussen 6 en 10 en tussen 5 en 9 als t mogelijk is.. En krijg vandaag als t goed is de goede eczeem deken binnen.. Hopen dat dat wat help..
    Als jullie iets uitproberen doen jullie dat dan een heel seizoen?
    Ja echt het is zo vervelend voor hun, maar ook voor jezelf je weet dat je beste maatje zo jeuk heeft en je kan er gewoon niets aan doen.
    De middeltjes die ik gebruikte smeerde ik wel een heel seizoen lang.
    Ik was de manen 1 keer in de 2a3 weken met teershampoo de jeuk wordt dan wel iets minder daardoor.

Mijn paardje was echt blij toen ik 3 weken geleden de deken erop gooide.
    Gisteren heb ik de plekjes met betadine zalf gesmeert of het helpt weet ik niet maar het is iniedere geval ontsmettend..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik krijg zelf altijd een beetje de kriebels als ik dat soort "standaard-oplossingen" voorbij hoor komen ! Uiteraard kàn het best wel eens werken, maar mijn ervaring is anders: Paard jeukte vreselijk. Da laten komen, allerlei tests gedaan, oa bloedonderzoek en allergietest. Kwam allemaal niets uit. Inladen en naar Den Hoek -> bleek uiteindelijk dat paard door simpel virusje zover uit balans was geraakt dat zijn nieren ernstige problemen hadden, vandaar zoveel jeuk. Ben blij dat ik niet naar al die paardendrogistmiddeltjes en goed bedoelde adviezen gegrepen heb, anders was paard een nare dood gestorven ! Nu vrolijk jeukvrij in het land ! Er kan dus altijd meer aan de hand zijn bij een paard met jeuk ! (er zullen er ook zijn die wel opknappen van een eczeemdeken hoor ! )

Tsja je weet het niet.. Maar ik zie aan mijn paard dat hij echt reageert op de mugjes.. Was dat bij jou niet t geval? En da is natuurlijk ook geweest en heb in mei een afspraak met een holistische da.. Annika..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Mijn eczemers krijgen geen brok en geen gras sinds vorig jaar. En dat helpt behoorlijk! Ze hebben wel een deken op, maar de buikflap ervan kan ik er nu aflaten. En ik zie ze sowieso veel minder schuren. Morris' maantop is vorig jaar ook voor het eerst niet helemaal eraf geschuurd.
    Verder staan ze 24/7 buiten op het zand en krijgen voordroog. Ze mogen niet te dik worden.
    Ik wil nog gaan proberen of de deken er misschien op sommige dagen/tijden af kan.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Okay, goed dat jij wel zo verstandig bent ! Ik heb bij mijn paard ongeveer alles geprobeerd ! Je begint je zoektocht toch ook meestal met dingen uit te sluiten. Als het bij jouw paard toch echt wel een allergie is tegen die rotmugjes: wel eens van NAET gehoord ?
    Misschien een oplossing ? Heel veel succes !

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten