Ik ben op zoek naar een barok zadel voor Aliso. We hebben geen ontzettende haast, want op zich past het balance zadel Aliso goed, maar ik vind het zelf erg lekker zitten.
Ik wil dicht op mijn paard zitten, kwaliteit hebben, een boom in het zadel hebben en bij voorkeur een boom hebben die verstelbaar is. Dat het op Aliso perfect is, is natuurlijk vereiste numme 1. Oh en het oog wil ook nog wat.
De prijs is opzich eigenlijk niet zo belangrijk. Als het maar goed is voor Aliso.
Ik kwam al snel bij de barokke zadels van Deuber uit. Ik vind ze echt geweldig mooi. Vanavond heb ik er 2 mogen testen en ik kwam eerlijk gezegd een beetje van een koude kermis thuis. Zadel 1 had de zweetbladen niet ideaal qua lengte waardoor dat absoluut niet lekker was aan mijn benen. Ze zijn erg kort. Verder was het prima voor Aliso en het kopijzer is verstelbaar. Ik zat er ook erg recht in, wat fijn was.
Zadel 2 was het model met langere zweetbladen. Dat sprak me meer aan. Het zadel had echter een lederen boom en een ander verstelsysteem in het kopijzer. Geen idee of het hieraan lag, maar dit zadel zakte iedere keer weer op de ruggengraat. Hoe smal het ook ging. Ik weet niet wat het was. De verkoopster wist dit ook niet. Het zadel zat als een huis en het schijnt misschien wel minder te zijn met de ultraflexboom, maar het zadel is nogal duur om de gok zomaar te wagen.
Ik hoop dat hier iemand zit die het zadel misschien kent en me er meer over kan vertellen. Suggesties voor andere zadels zijn ook meer dan welkom. Er is zoveel, het blijft erg moeilijk. Aan barokke zadels valt het me best wel tegen. Ik baal nu wel een beetje, ik had zoveel verwacht van dit zadel en dat viel me best wel tegen op deze manier.
Bladwijzers