Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: barok zadel

  1. #1
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    barok zadel

    Ik ben op zoek naar een barok zadel voor Aliso. We hebben geen ontzettende haast, want op zich past het balance zadel Aliso goed, maar ik vind het zelf erg lekker zitten.

    Ik wil dicht op mijn paard zitten, kwaliteit hebben, een boom in het zadel hebben en bij voorkeur een boom hebben die verstelbaar is. Dat het op Aliso perfect is, is natuurlijk vereiste numme 1. Oh en het oog wil ook nog wat.

    De prijs is opzich eigenlijk niet zo belangrijk. Als het maar goed is voor Aliso.

    Ik kwam al snel bij de barokke zadels van Deuber uit. Ik vind ze echt geweldig mooi. Vanavond heb ik er 2 mogen testen en ik kwam eerlijk gezegd een beetje van een koude kermis thuis. Zadel 1 had de zweetbladen niet ideaal qua lengte waardoor dat absoluut niet lekker was aan mijn benen. Ze zijn erg kort. Verder was het prima voor Aliso en het kopijzer is verstelbaar. Ik zat er ook erg recht in, wat fijn was.

    Zadel 2 was het model met langere zweetbladen. Dat sprak me meer aan. Het zadel had echter een lederen boom en een ander verstelsysteem in het kopijzer. Geen idee of het hieraan lag, maar dit zadel zakte iedere keer weer op de ruggengraat. Hoe smal het ook ging. Ik weet niet wat het was. De verkoopster wist dit ook niet. Het zadel zat als een huis en het schijnt misschien wel minder te zijn met de ultraflexboom, maar het zadel is nogal duur om de gok zomaar te wagen.

    Ik hoop dat hier iemand zit die het zadel misschien kent en me er meer over kan vertellen. Suggesties voor andere zadels zijn ook meer dan welkom. Er is zoveel, het blijft erg moeilijk. Aan barokke zadels valt het me best wel tegen. Ik baal nu wel een beetje, ik had zoveel verwacht van dit zadel en dat viel me best wel tegen op deze manier.


  2. #2

    Re:barok zadel

    Hoi ,

    Ik heb een equestor de wispelaere te koop staan.

    Het is een close contact dressuur zadel, je voelt echt elke beweging super doorkomen. Er zit een flexibele boom in echter niet verstelbaar.
    Het is Pandoer te groot. Het is echt een heerlijk zadel, en ik baal ook enorm dat ik het moet verkopen.


  3. #3
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:barok zadel

    Dankje voor je reactie. Dit is alleen niet echt wat ik zoek. Ik wil graag een barokzadel en mijn voorkeur gaat toch nog heel erg uit naar het verstelbare omdat Aliso nog lang niet uitgegroeid is en Jaleo al helemaal niet.

    Et is wel een erg fijn zadel wat je te koop hebt.

  4. #4
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:barok zadel

    Even mailen naar de firma Deuber of ze zadel 1 ook kunnen leveren met langere zweetbladen? Dan heb je wel wat je zoekt denk ik .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:barok zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Even mailen naar de firma Deuber of ze zadel 1 ook kunnen leveren met langere zweetbladen? Dan heb je wel wat je zoekt denk ik .
    Ja, maar volgens de vrouw waar ik gisteren was, die de zadels verkoopt, kon dat niet. En Deuber heb ik al eerder gemaild, zonder reactie te krijgen. Zal eens kijken of ik ze kan bellen.

  6. #6

    Re:barok zadel

    Is mijn Massimo Classico niets voor je, is helaas niet verstelbaar.
    Maar je kan altijd even kijken als je hier weer bent.

  7. #7
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:barok zadel

    Wat jammer dat die Deuber zadels tegenvielen, ik had er ook hoge verwachtingen van, heb al meerdere keren kwijlend voor het scherm gezeten in mijn zadelzoektocht. Ben benieuwd wat je nog meer gaat proberen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #8
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:barok zadel

    Dankje Mirel, maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik vind het verstelbare wel erg fijn omdat Aliso nog zo jong is.

    @ Eva: Ik ga misschien toch maar voor de boom van de Ecuyer met de zweetbladen van de andere (Barock). Dat lijkt me op zich nog wel iets. Verder is hij mooi. Jij had toch de espaniola van Startrekk? Die moet er verder wel op lijken denk ik? Was je daar tevreden over? De boom is dan natuurlijk wel anders.

    Gisteren heb ik de Zaldi Lusitanus mogen proberen. Ook een heerlijk zadel. Alleen niet verstelbaar.

  9. #9
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:barok zadel

    Ik was super tevreden met de startrekk espaniola. Hele fijne zit, heel goed aan te passen, zacht, mooi kort maar breed draagvlak... Eigenlijk ideaal.
    Ze willen per stuk nog wel eens verschillen, dus ik zou er gewoon desnoods nog eentje proberen. Vooral degene met traploos verstelbare boom die je tegenwoordig hebt zijn heel handig. Ik had onder dat zadel echt op alle paarden een super drukverdeling en heel veel ruggegraatvrijheid.

  10. #10
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:barok zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ik was super tevreden met de startrekk espaniola. Hele fijne zit, heel goed aan te passen, zacht, mooi kort maar breed draagvlak... Eigenlijk ideaal.
    Ze willen per stuk nog wel eens verschillen, dus ik zou er gewoon desnoods nog eentje proberen. Vooral degene met traploos verstelbare boom die je tegenwoordig hebt zijn heel handig. Ik had onder dat zadel echt op alle paarden een super drukverdeling en heel veel ruggegraatvrijheid.
    Dankje Mera. Fijn om te horen. Het is erg moeilijk om de Deuber zadels zelf te proberen. Wat mensen hebben de startrekk, maar bijna niemand heeft dit zadel helaas.

  11. #11
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:barok zadel

    Ik was er op zich tevreden over, maar het schoof toch nog wat en ik wil een zadel waar ik ook trektochten mee kan maken. Ik had de luxe versie trouwens, maar het testzadel (simpele model) lag beter. Op zich een fijn zadel, zit best vrij maar toch stevig. Het knelt ook niet voor het paard, maar op Fen schuiven zadels al erg snel dus helaas.

    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  12. #12
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:barok zadel

    Inderdaad ook fijn aan de espaniola, dat het absoluut niet knelde op de schouder. Ook bij hele brede paarden had je nog steeds heel veel schoudervrijheid.

  13. #13
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:barok zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Ik was er op zich tevreden over, maar het schoof toch nog wat en ik wil een zadel waar ik ook trektochten mee kan maken. Ik had de luxe versie trouwens, maar het testzadel (simpele model) lag beter. Op zich een fijn zadel, zit best vrij maar toch stevig. Het knelt ook niet voor het paard, maar op Fen schuiven zadels al erg snel dus helaas.

    Dankje voor de uitleg. Dat schuiven zal met Aliso niet zo snel een probleem zijn denk ik. Er is niet zoveel dat schuift op zijn rug. Geen idee welk model van de Espanola vergelijkbaar is dan met de Barok deluxe. Eens even zoeken zo.

  14. #14

    Re:barok zadel

    Hoi,
    Ik ben wederverkoper van Deuber en Partner en heb dit topic even doorgelezen.

    Allereerst het zadel wat geprobeerd was met de lederen boom, was het niet zo dat het kanaal voor de wervels tussen de kussens bij dat zadel gewoon breder was? Dat is in 3 breedtes te bestellen, namelijk smal (4 cm), medium (6 cm) en breed (8 cm). Dat kan veel verschil uitmaken tussen wel en niet op de wervels zakken.

    Verder de Espaniola, die heb ik wel liggen om te testen, kijk maar op mijn site hoe het werkt www.equimaro.nl.

    Ik heb ook een aantal barokke zadels met ultraflex boom die geprobeerd kunnen worden (o.a. een Ronda de Luxe, een Barock de Luxe en een Renaissance). Een aantal andere zadels komen binnenkort binnen.
    Komende zondag heb ik een stand bij Paarden van de Zon in Bunschoten (www.paardenvandezon.com).

    Ik kan een hoop gerichte vragen beantwoorden en als ik het niet weet vraag ik het op.
    http://www.equimaro.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •