Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: L1 enkele vraagjes: driving voorhand, circling, yo-yo

  1. #1
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    L1 enkele vraagjes: driving voorhand, circling, yo-yo

    Driving voorhand lukt niet: Bollie begint als een gek achteruit te lopen, ik probeer dan meer opzij en loop mee achteruit: gevolg ik stop (kan niet volgen) en hij is tevreden...

    Circling: als je de pony/paard naar je toe brengt moet hij dan met zijn achterhand een stapje over zijn ander been zetten? of is enkel facen genoeg?

    yo-yo: dit gaat zo goed dat als is mijn leadrope verleng Bollie al naar achter gaat, mag ik dit toelaten, moet hij echt wachten tot ik met mijn vinger beweeg???

    Het begint beter te gaan omdat ik beter mijn fasen gebruik en ik ben meer consequent ben, wat ik vraag moet hij ook doen voor ik stop (behalve dan met die voorhand)...

    De buren (normals) kijken al raar...

    Lotte (dochter) had gezien dat Skey Amaris (pipi langkous paard) achteruit kon laten gaan met haar vinger, ze is het ook aan het testen bij Bollie, maar dat loopt nog niet zo goed...

    Gisteren Parelli gedaan met kinderen op de rug... niet zo een goed idee, Sara is er af gevallen... Bollie ging in draf en Sara begon te gillen en toen sprong Bollie nog over het greppeltje en het arme kind lag in het zand... conclusie: Bollie korter houden als de kinderen erop zitten....

    Morgen zetten we Bollie nog eens voor de kar: hij heeft wel een gevarieerd leven... Parelli, clicker en voor de kar... vooral het clickeren kan hij uren volhouden (het is en blijft dan ook een shet die eerst aan zijn maag denkt)....

    groeten,
    Liesbet
    "Dromen komen uit..."

  2. #2
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 enkele vraagjes: driving voorhand, circling, yo-yo

    driving voorhand: misschien kan je je andere hand op zijn kaak zetten en daar tegelijketijd met op zijn schouder druk zetten, als hij naar voor loopt iets meer druk op zijn kaak zodat die al iets draait --> automatisch gevolg is dat bollie dan draait.

    circling snap ik niet zo goed wat je juist bedoelt, wat doet bollie als je hem disengaged op de circel om hem naar je toe te brengen?

    bollie moet inderdaad wachten tot jij wat van hem vraagt, ik zou een paar keer oefenen door de lead wat langer te laten zoals je doet wanneer je yoyo gaat vragen maar als hij al beweegt voor jij wat vraagt zou ik hem terug zetten en dan wat friendlyen met een lange lead of zo.
    tot hij wacht op wat jij vraagt van hem.

    als de buren raa beginnen te kijken zit je op de goede weg!!!

    Lotte (dochter) had gezien dat Skey Amaris (pipi langkous paard) achteruit kon laten gaan met haar vinger, ze is het ook aan het testen bij Bollie, maar dat loopt nog niet zo goed...
    straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen ...
    hoe komt dat het niet zo goed gaat, bij jou ging hij juist te goed
    gebruikt ze haar fasen correct? miscchien als ze alleen deze game met hem speelt heeft hij gewoon niet genoeg respect voor haar en doet hij het daarom niet?

    arme sara, das weer een les hè liesbeht
    ach, al bij al kunnen kinderen nogal goed tegen van een paard vallen, zolang ze er geen angst aan over houd valt het wel mee.
    misschien kan je hen voorlopig even alleen op de kar zetten en dan stilletjes aan terug voorzichtigg beginnen met hen op zijn rug te parelliën, eerst alles in stap of zo.

    groetjes, kim

  3. #3
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: L1 enkele vraagjes: driving voorhand, circling, yo-yo

    Als ik Bollie naar het midden vraag (bij circling) dan komt hij gewoon (doordat ik het leadtouw span) , maar hij zet geen achterbeen over zijn ander (is dat nodig)???

    Lotte kent momenteel friendly en porcupine, driving is niet te doen omdat die carrot stick wel echt lang is.... misschien ga ik het eens proberen met een korter zweepje, ja en de yo-yo heb ik haar nog niet echt uitgelegd... ik moet gewoon eens wat tijd in haar steken om haar met Bollie te laten spelen!!!! Maar dan ben ik mijn paardje kwijt (snik)...

    Ik heb Sara er achteraf terug opgezet en ze kon weer lachen, dat is het voordeel van klein zijn... Ik lag er in de tijd elke les af... een pony op de manege en die was het zo gewoon als hij moest galoperen om te bokken en dan viel de ruiter eraf en dan was hij er vanaf (ja die pony's zijn slim)...

    Alvast bedankt met de tips... ik kan weer verder
    dat is het fijne als het begint te lukken (met dank aan Evelyne) dan wil je altijd maar verder...
    "Dromen komen uit..."

  4. #4
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 enkele vraagjes: driving voorhand, circling, yo-yo

    Als ik Bollie naar het midden vraag (bij circling) dan komt hij gewoon (doordat ik het leadtouw span) , maar hij zet geen achterbeen over zijn ander (is dat nodig)???
    het is niet de bedoeling dat je hem naar binnen krijgt door de lead te spannen, hier zit het probleem eigenlijk al. je moet zijn kont wegdrijven (driven) dus gewoon zorgen dat de driving game beter wordt tot het moment waarop hij zen ass wegdraait als je er alleen al maar op focused.

    wel goed dat lotte metten terug kon lachen, kinderen vergeten zulkde dingen vrij snel en zijn meestal niet zo angstig als wij. om jaloers op te zijn hè.

    groetjes, kim

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •