Driving voorhand lukt niet: Bollie begint als een gek achteruit te lopen, ik probeer dan meer opzij en loop mee achteruit: gevolg ik stop (kan niet volgen) en hij is tevreden...
Circling: als je de pony/paard naar je toe brengt moet hij dan met zijn achterhand een stapje over zijn ander been zetten? of is enkel facen genoeg?
yo-yo: dit gaat zo goed dat als is mijn leadrope verleng Bollie al naar achter gaat, mag ik dit toelaten, moet hij echt wachten tot ik met mijn vinger beweeg???
Het begint beter te gaan omdat ik beter mijn fasen gebruik en ik ben meer consequent ben, wat ik vraag moet hij ook doen voor ik stop (behalve dan met die voorhand)...
De buren (normals) kijken al raar...
Lotte (dochter) had gezien dat Skey Amaris (pipi langkous paard) achteruit kon laten gaan met haar vinger, ze is het ook aan het testen bij Bollie, maar dat loopt nog niet zo goed...
Gisteren Parelli gedaan met kinderen op de rug... niet zo een goed idee, Sara is er af gevallen... Bollie ging in draf en Sara begon te gillen en toen sprong Bollie nog over het greppeltje en het arme kind lag in het zand... conclusie: Bollie korter houden als de kinderen erop zitten....
Morgen zetten we Bollie nog eens voor de kar: hij heeft wel een gevarieerd leven... Parelli, clicker en voor de kar... vooral het clickeren kan hij uren volhouden (het is en blijft dan ook een shet die eerst aan zijn maag denkt)....
groeten,
Liesbet
Bladwijzers