Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: mensen-osteo/chiro/cranio

mensen-osteo/chiro/cranio

Aangezien ik wel eens wil weten of m'n lijf wel werkt;

kun je als mens gewoon zomaar naar een chiropractor/ostheopaat/cranio, 'zonder reden' voor zomaar een check-up?
    Ja vast wel, maar zijn hier mensen die dat doen?
    En hoe werkt dat dan, bel je zomaar voor een afspraak, of gaat dat via huisarts oid?
    En hoe gaat zo'n behandeling bij mensen?

Niet dat ik klachten heb, maar het zou me verbazen als alles na 21 jaar domme fratsen en brokkenpiloterij nog goed zit. Voor een paard is zo'n jaarlijkse check heel normaal en makkelijk te regelen, maar voor mezelf heb ik echt geen flauw idee.
    Ik ben verzekerd bij die ene van 'glashelder' (ik weet écht de naam niet meer) maar ook geen idee wat daar in het pakket zit, maar dat zoek ik later wel uit.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:mensen-osteo/chiro/cranio

Ja dat kan, gewoon bellen voor een afspraak, geen huisarts voor nodig.
    Hoe zo'n behandeling gaat kun je wel effe op googelen, veel therapeuten leggen dat uit op hun site.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Interpolis?

Als je verzekering hebt voor alternatieve geneeswijzen of fysio (waar osteo/chiro/manueel therapeut ook onder valt) kun je dat declareren.
    Zit meestal in een aanvullende verzekering.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Je mag ook altijd langskomen bij mij voor een cranio behandeling
    Is wel een stukje verder, maar als je wil mag je daarna nog Aramis knuffelen. Hihi.

Normaal heb je in België geen HA nodig, hier wordt een cranio/osteo/chiro behandeling nog niet terug betaald, het valt niet onder de verzekering zoals bv een HA-bezoek.
    In Nederland is dat wel anders als ik het goed heb, sommige verzekeringen betalen gedeeltelijk zo'n behandeling terug. Dat hangt er dan weer vanaf bij welke je verzekerd bent.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

ja dat kan hoor, in Drachten zit een goeie chiro trouwens, bij het busstation

Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Leeftijd
    41

Ik behandel ook zowel mensen als paarden
    Juist check-ups, zeg maar APK-behandelingen vind ik erg belangrijk. Problemen oplossen voor ze aanwezig zijn of erger worden.

Helaas worden mijn behandelingen niet vergoed, om daarvoor in aanmerking te komen moet je als beoefenaar zowel een medische HBO-opleiding hebben gevolgd als aangesloten zijn bij een branhceorganisatie. Ik heb wel een universitaire opleiding gedaan, maar niet medisch.

Voor zover ik weet hoef je geen verwijzing van je huisarts te hebben (ik betwijfel of de meeste huisartsen je door zullen sturen naar alternatieve behandelaars zoals cranio-ers?)

Succes!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik krijg een gedeelte vergoed door aanvullende verzekering, is afhankelijk van welk pakket jij hebt, staat wel in de polis als het goed is.
    Ik vindt een chiropractische behandeling zeer zinvol (maar ik heb lich klachten), als je totaal geen klachten hebt waarom zou je het dan doen....dat weet ik eigenlijk niet, als ik geen lich klachten zou hebben dan zou het betekeken dat mijn lijf het zelf kan en dat is ok.

Bij je paard vindt ik het een ander verhaal omdat hij het zelf niet kan vertellen en omdat je erop gaat zitten en een paard dar niet voor gebouwd is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Gewoon bellen voor een afspraak inderdaad, bijna alle aanvullende verzekeringen vergoeden de behandelingen ook (in ieder geval gedeeltelijk).
    Ik zit bij VGZ, ga in België naar de osteopaat en krijg 100% vergoed.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Thanks iedereen!

Werkt heel simpel dus! Verzekering heb ik geen idee, zal wel niet aanvullend zijn want goedkope zooi.
    Thuis maar even bedenken welke van de 3 het meest logisch is.

Vraag ik me af; waarom zijn er zo weinig forummers die een jaarlijkse check-up doen?
    Of doet iedereen dat al jaren en ben ik de laatste die daar achter komt?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hahaha nou ik ga elke maand of elke 2 maanden ofzo, maar ja, ik ben dan ook een gammel geval dat veel onderhoud nodig heeft.

Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Leeftijd
    41

@Whoopie en anderen met dezelfde vraag (waarom gaan als ik geen klachten heb?): eigenlijk is het net als met een onderhouds/APK beurt voor je auto. Goed onderhouden betekent minder klachten op de lange termijn. En daarnaast is het mijn eigen ervaring dat het gewoon heerlijk is, zo'n behandeling. Even alle aandacht voor jou en jouw lijf. Het geeft veel energie, een boost, zodat je er weer even tegenaan kunt (wederom mijn ervaring, maar dit soort behandelingen werken ook psychisch en emotioneel zeer goed!)

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik ben ook een trouw klant van de osteo en was dat van de cranio-mevrouw. Vooral de osteo heeft bij Hasse en mij bijzonder prachtige dingen bereikt.
    Bij mijn verzekeraar krijg ik trouwens alles vergoed; wel tot een bepaald maximum maar daar blijf ik altijd onder gelukkig.
    Started!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat maximum is helaas niet zo hoog (meer) dus ik ga er dit jaar mogelijk wél overheen komen... Ik krijg maximaal 600 euro vergoed voor beweegzorg en de osteo kost al 75 euro per keer...

Mocht je regelmatig naar een osteo willen, dan loont het wel om (voor volgende jaar dan) de verschillende verzekeringen goed te vergelijken...

Bladwijzers

Forum Rechten