Hoi,
ik zit een beetje met een probleempje wat ik niet helemaal snap.
Toen ik mijn paard net had (4/5 maanden geleden ong) was hij nogal gespannen, gestresst enz.
Hij zat niet helemaal lekker in zijn rug, en ik merkte al snel dat hij erg reageerde op de singel. (stalrand bijten, oren naar achter)
We hebben toen de osteopaat laten komen, rug en alles is los gemaakt, alles ging gelijk beter. Onze rijtechnische problemen waren niet in een keer weg (kantelen, rennerig, rug wegdrukken) maar het ging wel een stuk beter al.
Ik dacht dat de singel gewoon slechte associatie was van zijn vorige eigenaar/rugpijn, en dat het met goed rijden enzo vanzelf over zou gaan.
Na veel lessen enzo loopt hij onder het zadel nu lekker ontspannen en gaat het heel goed.
Máár het probleem is dus dat hij nogsteeds reageert op de singel.. Het is niet meer dat hij zijn tanden op de stalrand zet en heen en weer schuurt, hij doet eigenlijk niks duidelijk meer maar hij reageert erop, ik zie hem helemaal aanspannen..
En nog raarder is, dat als hij eet, of afgeleid is, ergens naar aan het kijken is, hij totaal niet reageert, alsof het dan opeens allemaal best is...
Wat kan dat nou zijn? Moet ik gewoon geduld hebben dat het wat langer duurt? (ik heb wel het idee dat het weer íets erger is geworden nadat hij gaskoliek had een paar weken terug, maar dat is nu natuurlijk helemaal over)
Zijn zadel is helemaal in orde, rug en rest van het lichaam ook.
Alleen de singel is niet gecontroleerd, maar ik vraag me af wat daar mis mee kan zijn? Hij heeft geen drukplekken ofzo..
Heeft iemand een idee?
Groetjes Jessie
Bladwijzers